۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۶۰۳۷۰
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز مطرح کرد؛

ناباروری کمترین آسیب محصولات تراریخته/ بانک‌ها از موانع اقتصاد مقاومتی هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: ورود و تولید محصولات تراریخته آسیب‌های جبران‌ناپذیری ازجمله ناباروری را در جامعه و در میان نسل جوان ایجاد کند.
حسینی همدانی

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در بیست و چهارمین همایش استانی ائمه جمعه و جماعت استان البرز، اظهار داشت: رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی فرمان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را صادر فرموده و برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی موجود و حل مشکلات معیشتی مردم، باید این سیاست‌ها با تمام توان در کشور اجرایی شود.

وی افزود: اجرای کامل و دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند کشور را به سمت توسعه اقتصادی پایدار هدایت کرده و همه مسؤولان در هر جایگاهی که قرار دارند، باید به صورت جهادی وارد میدان شده و در این مسیر حرکت کنند.

امام جمعه شهرستان کرج با انتقاد از برخی سیاست‌های بانکی، مالی و پولی حاکم بر کشور تصریح کرد: بانک‌ها در حال حاضر به شیوه‌ای اداره می‌شوند که یکی از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی گفت: باید اقتصاد اسلامی در بانک‌های کشور حاکم شود، تا شاهد تحول خوبی در این حوزه باشیم.

وی بیان داشت: در همین زمینه طرح‌های خوبی وجود دارد و اگر این طرح‌ها محقق شود، می‌توانیم شاهد رفع مشکلات موجود باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: ازجمله اینکه در تلاش هستیم تا با سرمایه‌گذاری 10 نفر متدین و مومن، بانکداری اسلامی را در استان البرز پایه‌گذاری کرده و امیدواریم این حرکت در نهادینه شدن بانکداری اسلامی در کشور موثر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی با اشاره به ضرورت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: بدون حمایت از تولید ملی و آنهم حمایت همه جانبه و نه در حد حرف و شعار، نمی‌توانیم امیدوار به تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی تاکید کرد: مسؤولان باید در عمل حامی تولیدکننده داخلی و بومی باشند و از سوی دیگر فعالان اقتصادی در عرصه صنعت و تولید نیز باید محصولاتی را تولید و روانه بازار کنند که از نظر کیفیت بتواند با کالاهای مشابه خارجی رقابت کرده و رضایت‌مندی جامعه را جلب کند.

امام جمعه شهرستان کرج افزود: از سوی دیگر باید نهادهای آموزشی و فرهنگی و همچنین رسانه‌ها، مضرات استفاده از کالای خارجی به جای کالاهایی که مشابه آنها در داخل کشور و با کیفیت خوبی تولید می‌شود، را برای مردم تشریح کرده و فرهنگ خرید و مصرف کالای داخلی را در جامعه ترویج کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اخبارها مبنی بر تلاش برای تولید و واردات محصولات تراریخته اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از مسؤولان ما به دنبال واردات محصولات ترایخته هستند و می‌خواهند این کار را که برای سلامت جامعه آسیب‌های فراوانی دارد، بدون توجه به مشکلاتی که در آینده برای ما پیش‌ می‌آید، انجام دهند.

وی ادامه داد: به طور قطع ورود و تولید محصولات تراریخته آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای آینده کشور و سلامت مردم دارد و بر اساس نظر کارشناسان می‌تواند مشکلاتی از جمله ناباروری را در جامعه و در میان نسل جوان ما ایجاد کند./102/927/ب1

ارسال نظرات