۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۶۰۵۳۸
تولیت آستان قدس رضوی:

دستاورد حوزه‌های عملیه خواهران نشان دهنده گفتمان والای اسلام در برابر غرب است

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با مدیران حوزه‌های علمیه بانوان سراسر کشور گفت: دستاوردهای حوزه‌های عملیه خواهران نشان دهنده گفتمان والای دین اسلام است که در عمل به همگان ثابت کرد تصورات غربیها درباره زنان صحیح نیست.
ديدار مديران حوزه هاي علميه خواهران کشور با توليت آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با مدیران حوزه‌های علمیه بانوان سراسر کشور در تالار ولایت حرم مطهر رضوی ابراز کرد: امروز حوزه‌های علمیه خواهران توانایی علمی بانوان را به منصه ظهور گذاشته‌اند، اگر در گذشته عده‌ای معتقد بودند علم‌آموزی خواهران سطح مشخصی داشته و نتیجه‌ای در برندارد، امروز دستاوردهای حوزه‌های عملیه خواهران در عرصه عمل به همگان ثابت کرده این تصورات و گفته‌ها صحیح نیست.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری از جنبش عظیم علمی شکل گرفته در حوزه‌های علمیه خواهران تقدیر کرد و گفت: با توجه به اینکه تقریبا نیمی از زائران بارگاه مقدس رضوی بانوان هستند، بنا داریم مرکز امور زنان و خانواده را در آستان قدس رضوی تشکیل دهیم.

وی با تأکیدبر لزوم فراهم آوردن زمینه و شرایط مناسب برای استفاده از توانایی‌های دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران، ابراز کرد: عرصه فعالیت و کار برای خواهران حوزوی باید بیش از پیش مهیا شود، چرا که خواهران در عرصه‌ عمل ثابت کرده‌اند که به خوبی می‌توانند از عهده وظایف محوله برآیند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به عالمان و پژوهشگران فرهیخته‌ای که در حوزه‌های علمیه‌ خواهران تربیت یافته‌اند، افزود: بخش‌های مبلغ اسلامی و مشاوره از عرصه‌هایی است که دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران به خوبی می‌توانند در آن‌ها ایفای نقش کنند و به جامعه بانوان کشور خدمت‌رسانی داشته باشند.

اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای همکاری با حوزه‌های علمیه خواهران

تولیت آستان قدس رضوی با انتقاد از برخی مراکز مشاوره که با شیوه‌های ناصحیح، زوجین را به سمت طلاق سوق داده و بر این امر تشویق می‌کنند، اظهار کرد: در چنین شرایطی نیاز به تقویت بنیه مشاوره‌های علمی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی به شدت احساس می‌شود و حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند با ورود به عرصه مشاوره جوانان و خانواده، خلأهای موجود را پر کنند و راه گشا باشند.

وی با اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای همکاری در حوزه‌های تبلیغ، مشاوره، پژوهش و ... با حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: بارگاه منور رضوی این آمادگی را دارد که همکاری‌های خود را با طلاب، دانش آموختگان و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در قالب طرح توسعه «خدمت، خادم و مخدوم» و تحت عنوان خدام تبلیغی، پژوهشی و ... آغاز کند. آستان قدس رضوی علاقه‌مند است از ظرفیت‌های غنی حوزه‌های علمیه خواهران در راستای تحقق رسالت‌های مهم فرهنگی بهره ببرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در پایان با بیان این مطلب که امروز فرهنگ اسلامی-ایرانی مورد تهاجم گسترده قرار گرفته است، استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه را سرنوشت ساز معرفی و اظهار امیدواری کرد که با ورود هرچه فعال‌تر طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران به عرصه مقابله با جنگ نرم، هر روز بیش از پیش فضای کشور به فرهنگ ناب رضوی و اسلامی نزدیک‌ شود.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی؛ مدیر حوزه های علمیه خواهران، گزارشی از عملکرد حوزه‌های علمیه سراسر کشور ارائه کرد و گفت: امروز خواهران طلبه با همت بلند خود ثابت کرده‌اند که تولید علم منحصر به حوزه‌های علمیه برادران و حوزه‌های علمیه بزرگ نیست و ارائه آثار مطلوب و با کیفیت از حوزه‌های خواهران گواهی بر این ادعاست./1308/101/ب2

ارسال نظرات