۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۶۱۱۲۵
آیت الله علما:

سرمایه عظیم اربعین حسینی، فرصتی ارزشمند جهت برافراشتن نام اسلام در جهان است

آیت الله علما با اشاره به اینکه سرمایه عظیم اربعین حسینی فرصتی ارزشمند جهت برافراشتن نام اسلام در جهان است، گفت: باید نسلهای آینده را نیز با این فرهنگ آشنا و همگام سازیم و این سرمایه عظیم را به راحتی از دست ندهیم.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت اربعین حسینی، ابراز داشت: فضاسازی سطح شهر باید به گونه ای صورت گیرد که حال و هوای اربعین حسینی در شهر احساس شده و تمام شهر رنگ امام حسین(ع) به خود بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: قیام عاشورا واقعه ای بزرگ در جهان است که نباید به سادگی از کنار آن گذر کرد، بلکه باید اندیشه امام حسین(ع) در جهان نشر داده شود و از این قیام در جهت نشر دین مبین اسلام بهره گرفته شود.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: اقتدار و عظمت دین مبین اسلام مرهون ایثار و خون سیدالشهدا(ع) و یاران وفادار ایشان است و باید با تعمق در سیره امام حسین(ع) و تکیه بر شعائر دینی که اربعین نیز از همین شعائر است اجازه ندهیم قیام امام حسین(ع) به فراموشی سپرده شود.

وی در ادامه بیان داشت: مردم به خدمتگزاری زائران عتبات عالیات افتخار می کنند و با دل و جان به خدمت می پردازند و حتی ممکن است در ایام اربعین کارهایی را برای رفاه حال زائران انجام دهند که پیش از این هیچگاه انجام نداده اند.

آیت الله علما اظهار داشت: شور و شعفی وصف نشدنی در میان میزبانان زوار امام حسین(ع) ایجاد شده است و باید با استفاده از این انگیزه و اشتیاق سال به سال بر کیفیت میزبانی از زائران بیفزاییم.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: سرمایه عظیم اربعین حسینی فرصتی ارزشمند برای نشر ارزشهای دینی و برافراشته ساختن نام اسلام در جهان را به وجود آورده است، از این رو باید نهایت بهره را از این ایام برد.

امام جمعه کرماشاه در پایان مطرح کرد: باید نسلهای آینده را نیز با این فرهنگ آشنا و همگام سازیم و این سرمایه عظیم را به راحتی از دست ندهیم بلکه به نسلهای بعد منتقل و سال به سال با انگیزه و توان بیشتر از این ایام بهره مند شویم./857/202/ب2

ارسال نظرات