۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۶۱۳۷۱
تحلیلگر مسائل سیاسی مطرح کرد؛

شکاف سیاسی میان اروپا و آمریکا در صورت نقض برجام از سوی ترامپ

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به این که توافق نامه برجام معاهده بین المللی است، گفت: در صورت نادیده گرفته شدن توافق نامه برجام از سوی دونالد ترامپ شکاف سیاسی جدیدی میان اروپا و آمریکا به وجود خواهد آمد.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهوره منتخب آمریکا، گفت: اتحادیه اروپا به خوبی می داند که توافق نامه برجام نه تنها میان ایران و آمریکا بلکه 5 کشور دیگر مهم جهان از جمله چین و روسیه دارای حق وتو در شورای امنیت، منعقد است.

تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: جهان در وجود آمریکا خلاصه نمی شود و در صورت نادیده گرفته شدن توافق نامه برجام از سوی دونالد ترامپ شکاف سیاسی جدیدی میان اروپا و آمریکا به وجود خواهد آمد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که نگاه ترامپ با اوباما درباره عربستان سعودی کاملا تفاوت دارد، ابراز داشت: دونالد ترامپ به خوبی می داند که گروهک های تروریستی فعال در خاورمیانه دارای انگیزهای وهابی هستند و در شعارهای تبلیغاتی سرکوب این گروه ها را وعده داده است.

هانی زاده ادامه داد: در دوران دونالد ترامپ قطعا روابط عربستان سعودی و آمریکا تنزل پیدا خواهد کرد و شیوه های تهاجمی بیشتری علیه عربستان اتخاذ و فصل بهار سیاسی ریاض و واشنگتن به پاییز مبدل خواهد شد.

وی با اشاره به این که انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور، آمریکا را به جامعه دو قطبی تبدیل کرده است، اظهار داشت: تاکنون آمریکایی ها به رییس جمهور در طول ده ها سال گذشته واکنش نشان نداده بودند اما در حال حاضر تظاهرات حداقل در 14 ایالت این کشور شدت گرفته است.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان که یکی از اظهارات دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی مسأله ضرورت سرکوب گروهک های تروریستی است، ابراز داشت: ترامپ در سخنان خود ادعا کرده که کلینتون و اوباما در شکل گیری گروه های تروسیتی نقش داشته اند.

هانی زاده در پایان اظهار اشت: اگر دونالد ترامپ با ایران، روسیه، عراق و سوریه برای سرکوب گروهک های تروریستی جدیت به خرج بدهد قطعا وضعیت منطقه رو به آرامش و استقرار خواهد رفت./302/9466/ب1

ارسال نظرات