۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۶۱۶۵۴

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری بزر‌گترین تجمع هیأت‌های عزاداری دانش‌آموزی در بندرعباس، افتتاح نمایشگاه مبادله کتاب در هرمزگان و اجرای برنامه‌ های هفته کتاب در بیش از 930 کانون فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان از بندرعباس، اصغر بهرامی سعادت آبادی از برگزاری تجمع ۱۲۰۰ دانش‌ آموز عزادار حسینی در روز اربعین در بندرعباس خبر داد و گفت: این مراسم سه شنبه 25 آبان‌ ماه از ساعت 8 صبح در آستانه  سید مظفر شهر بندرعباس برگزار می‌ شود و حضور دانش‌ آموزان در این مراسم جلوه‌ گر درک پیام عاشورا از سوی نسل نوجوان و جوان کشورمان است که بصیرت حسینی را سرلوحه رفتار عمل خود در جامعه قرار دهند. 

وی افزود: تربیت حسینی را باید از سنین نوجوانی به دانش‌ آموزان آموزش داد و بدون شک حضور دانش‌ آموزان در مراسمات عزاداری حسینی و الهام گرفتن از مکتب امام حسین (ع) برای رشد زندگی اجتماعی و ارتقای ویژگی‌ های اخلاقی و انسانی در بهبود عملکرد جامعه نیز تأثیر بسزایی دارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس از برنامه‌ ریزی‌ های منسجم فرهنگی متناسب با شرایط زمانی و مناسبت‌ های مختلف در مدارس شهر بندرعباس خبر داد و عنوان کرد: تمایل بسیار خوبی در میان دانش‌ آموزان برای حضور در این قبیل برنامه‌ ها وجود دارد و اثرگذاری اجرای این برنامه‌ ها را در کوتاه مدت نیز می‌ توان در جامعه دانش‌ آموزی استان دید.

نمایشگاه «بفرمایید کتاب» در شهرستان پارسیان برپا شد

محمود اسدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد پارسیان در افتتاح نمایشگاه " بفرمائید کتاب" گفت: ایجاد رابطه رو در رو مردم با کتاب و پیشنهاد مطالعه کتاب از اهم اهداف برپایی این نمایشگاه است.

وی افزود: از دیگر اهداف این برنامه جلب مشارکت مردم در بحث کتاب و کتابخوانی است که این اداره با همکاری اداره کتابخانه‌ های عمومی پارسیان در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی اقدام به اجرای این برنامه کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد پارسیان از برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب پارسیان با همکاری اداره کتابخانه‌ های عمومی از ابتدای آذرماه در شهرستان پارسیان خبر داد.

چهار نمایش خیابانی به بخش مسابقه دهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی راه یافت

علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: بازبینی از نمایش‌ هایی که برای حضور در دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی اعلام آمادگی کرده بودند از هفته پیش آغاز و در مرحله اول از هشت نمایش خیابانی بازبینی شد.

وی افزود: پس از بازبینی آثار خیابانی توسط هیات داوران در مجموع چهار نمایش خیابانی " برکت جزیره " و "تاگنبد طلا" به کارگردانی باقر رمضان زاده و نمایش " ما سه نفر" به کارگردانی داوود رمضان زاده و نمایش "راز صندوقچه بی بی" با کارگردانی مشترک حبیب اله ناصری و باقر رمضان زاده به بخش مسابقه دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی راه یافتند.

نمایشگاه "مبادله کتاب "در هرمزگان افتتاح شد

 علیرضا درویش نژاد گفت: دلیل افتتاح این نمایشگاه در دسترس قرار دادن منابع کتابخوانی برای عموم مراجعه کنندگان است .

وی افزود: در این نمایشگاه بازدیدکنندگان، کتاب‌ های خود را با کتاب‌ های موجود در نمایشگاه مبادله می‌ کنند و از این طریق کتاب‌ های مورد نیاز خور را تهیه و مطالعه می‌ کنند .

برنامه‌ های هفته کتاب در بیش از 930 کانون فرهنگی هنری مساجد هرمزگان برگزار می‌ شود

حجت الاسلام احمد پهلوانی به نقش مطالعه و کتابخوانی در توسعه و پیشرفت جامعه اشاره‌ کرد و گفت: هرچه سرانه مطالعه در یک جامعه افزایش یابد به همان نسبت نیز شاهد رشد فرهنگی آن هستیم.

وی از فراهم کردن زمینه جهت ارتقای سطح بینش و آگاهی جامعه به عنوان یکی از رسالت‌ های مهم و کلیدی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد یاد کرد و گفت: یکی از راه‌ های ارتقای بصیرت، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که در اولویت برنامه‌ های کانون‌ های مساجد قرار دارد.

حجت الاسلام پهلوانی به وجود 160 کتابخانه مخزن‌ دار و 128 کتابخانه باز در کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اشاره و عنوان‌ کرد: این کتابخانه‌ ها با دارا بودن کتاب‌ هایی با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، دینی، مذهبی، اخلاقی، کمک درسی، کودک و نوجوان در طول سال برنامه‌ های متنوعی برای جذب افراد به مطالعه و کتابخوانی اجرا می‌ کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، از ابلاغ برنامه محتوایی به کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان خبر داد و گفت: قرائت قرآن به همراه معنی و تفسیر آیات، برگزاری نشست‌ های کتابخوانی ویژه نوجوانان و جوانان و بانوان و برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از شاخص‌ ترین برنامه‌ های این ابلاغیه است.

شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان تشکیل جلسه داد

محمدرضا پاکدامن مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگزان هرمزگان در جلسه شورای معاونین اداره‌ کل گفت: شهید جانش را فروخته و در مقابل آن بهشت و رضای الهی را گرفته است که بالاترین دستاورد هاست.

وی افزود: اگر به تاریخ شهادت در راه خدا از این منظر نگاه کنیم، تاریخ شهادت مرگ انسان‌ های زیرک و هوشیار است که می‌ گذارد این جان مفت از دستشان برود و در مقابلش چیزی عایدشان نشود .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان تصریح‌ کرد: مهم این است که حیات داشته باشی، به حیات حی، مهم این است که شهید باشی زیرا شهید تمام این صفات را به تمام معنا در خود دارد آنها امام‌ زادگان عشق‌اند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است.

پاکدامن گفت: عظمت این ستارگان  درخشان را کسی یارای شناخت نیست، اینها بودند که آن عزت و آن عظمت را برای اسلام به ارمغان آوردند./851/303/ب2

ارسال نظرات