۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۶۲۶۳۰
استاد حوزه و دانشگاه:

اتحاد مسلمانان مهم‌ترین درس راهپیمایی اربعین بود

حجت الاسلام عسگری گفت: راهپیمایی اربعین امسال از کارهای خوب مردم بود که با حضور میلیونی خود توانستند، اتحاد خود را به دشمن نشان دهند.
حجت الاسلام عسگری

حجت الاسلام اصغر عسگری استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: راهپیمایی امسال از کارهای خوب مردم بود که با حضور میلیونی خود توانستند، اتحاد خود را به دشمن نشان دهند.

وی افزود: چهره اسلام واقعی با راهپیمایی میلیونی مردم، برای تمام جهانیان قابل مشاهده شد و  به همه مردم جهان فهماندند که شیعه واقعی، طرفدار صلح و مهربانی بوده و از خشم و خشونت به دور است.

حجت الاسلام عسگری با بیان این که دشمن حتی نمی توانست راهپیمایی میلیونی مردم را ببیند، اظهار داشت: کسانی که در کشور یا کشورهای خارجی به دنبال اسلام هراسی و اسلام ستیزی بودند، دیدند که شیعه اهل دوستی و مهربانی است.

وی بیان داشت: این که میلیون ها مردم در کشوری که دارای امنیت کامل نیست، شرکت می کنند نشان از این دارد که مردم حتی با وجود دشمن، لبیک یاحسن خود را فراموش نمی کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که مردم با سلامت و تندرستی و به لطف خدا به میهن برگشتند، اظهار داشت: به لطف خدا دشمنانی همچون داعش با وجود این که در عراق، هستند نتوانستند به زائران حسینی آسیب بزنند.

وی ابراز داشت: مردم با بازگشت خود به کشور، روحیه گذشت و مهربانی را از دست ندهند زیرا بهترین درسی که مردم از راهپیمایی اربعین می گیرند، گذشت و مهربانی مردم با یکدیگر است.

حجت الاسلام عسگری با توجه به این که از عملکرد دولت و تمام دستگاه هایی که برای زائران اربعین خدمت می کردند، تشکر می کنم، خاطرنشان کرد: دولت اقدام های پسندیده ای را برای زائران همچون وجود هلال احمر و.. انجام داد و از سپاه و ارتش که امنیت را برای زائران حسینی برقرار کردند، تشکر می کنم.

وی در پایان گفت: یکی از ضعف های مردم در این راهپیمایی این بوده که بعضی از مردم، به قانون ها عمل نکرده و بدون روادید و ویزا وارد عراق شدند که ان شاءالله در سال های آینده، چنین مشکلی بوجود نیاید./302/9707/ب1

ارسال نظرات