۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۶۳۴۵۰
خطیب جمعه موقت نجف آباد:

شهادت زائران اربعین اوج بغض استکبار از وحدت مسلمانان است

حجت الاسلام ایوبی با محکوم کردن جنایات تروریستی در شهادت زائرین اربعین گفت: آنچه دشمنان و استکبار جهانی از آن وحشت دارد، اتحاد مسلمانان به ویژه کشورهای خاورمیانه است.
حجت الاسلام ایوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام حیدرعلی ایوبی، امام جمعه موقت نجف آباد در، خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با محکوم کردن جنایت تروریستی و شهادت جمعی از هموطنان در بازگشت از راهپیمایی اربعین گفت: این گونه جنایات اوج بغض و کینه دشمنان و استکبار جهانی از وحدت مسلمانان است.

وی وحدت مسلمانان را عامل اصلی وحشت دشمنان بیان کرد و افزود: آنچه دشمنان و استکبار جهانی از آن وحشت دارد، اتحاد مسلمانان به خصوص کشورهای خاورمیانه است و امروز این ترس دشمنان در حال تحقق است که نمونه عینی آن را در راهپیمایی میلیونی اربعین شاهد هستیم خاری در چشم دشمنان است.

روحیه شهادت طلبی، بالاترین ثمره بسیج است

امام جمعه موقت نجف آباد با اشاره به جهانی شدن بسیج در کشورهای خاورمیانه و خشم استکبار از این وحدت خاطرنشان کرد: شجره طیبه بسیج امروز فراتر از مرزهای ایران شکل گرفته است، حزب الله در لبنان، حشد الشعبی در عراق و نیروهای مردمی در سوریه همگی الگوگیری از بسیج ایران است و این تشکل مردمی بهترین گزینه در برابر توطئه های دشمنان است که بالاترین ارزشش، روحیه شهادت طلبی است.

حجت الاسلام ایوبی با انتقاد از رسانه های جهانی در عدم پوشش راهپیمایی اربعین بیان داشت: اگر شاهد هستیم چنین اجتماع عظیمی توسط رسانه های جهانی به تصویر کشیده نمی شود، نشان از خشم و وحشت دشمنان دارد به خصوص حضور نسل جوان در این گردهمایی جهانی که علیرغم تبلیغات دشمنان برای انحراف و شبهه افکنی در مبانی دینی باز چنین حضور گسترده ای دارند که همه این عظمت ها به برکت انقلاب است.

امام جمعه موقت نجف آباد در سالروز تشکیل بسیج در سال 58 به دستور امام خمینی تصریح کرد: بسیج شجره طیبه ای است که امام با دوراندیشی و تدبیر آن را غرس کردند و و فرهنگ بسیجی در دوران قبل از انقلاب نیز وجود داست و امروز بعد از گذشت 37سال از انقلاب برکات این شجره طیبه را نه تنها در ایران که فراتر از مرزها شاهد هستیم.

وی در ادامه با اشاره به سخنی از امام خمینی در تأکید استمرار بسیج خاطرنشان کرد: امام در سال های آخر عمرشان بر تقویت بسیج سفارش و تأکید کردند که بسیج تنها یک نهاد نظامی نیست و باید در تمام ابعاد جامعه نهادینه شود که امروز شاهد بروز و ظهور این تأکید امام در بسیج دانشگاه، بسیج ادارات، بسیج اصناف و ... هستیم.

تفکر و روحیه بسیجی ضامن سلامت و پیشرفت جامعه است

حجت الاسلام ایوبی روحیه و تفکر بسیجی را ضامن پیشرفت و سلامت جامعه برشمرد و گفت: وجود روحیه بسیجی در متن جامعه باعث پایین آمدن توقعات و خدمت بیشتر خواهد شد و این آثار باعث سلامت و پیشرفت هر چه بیشتر جامعه می شود و اگر بسیاری از کوتاهی های مسؤولین با روحیه بسیجی انجام گیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در ادامه با تسلیت ایام شهادت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) افزود: نیکوترین الگو برای زندگی بشری، پیامبر اکرم(ص) است که خداوند صراحتاً در قرآن پیامبر را به عنوان الگوی نه تنها مسلمانان که کل بشریت معرفی کرده است.

امام جمعه موقت نجف آباد در ادامه با بیان سخنی از امام علی(ع) درباره عظمت پیامبر و فلسفه بعثتش گفت: بعثت پیامبر برای خارج شدن بشریت از جهل و نادانی و هدایت به سوی خداشناسی و حق بود تا بشر بتواند با عقل خود تجلی عظمت الهی را درک کند و معجزه پیامبر، قرآن وسیله هدایت بشری است.

وی هم چنین با بیان حدیثی از پیامبر اکرم در فضیلت امام حسن(ع) بیان داشت: پیامبر در حدیثی امام حسن را نورچشم و موجب روشن شدن دل خود بیان کرده که حجت خدا بر امت خاتم است که فرمانش، فرمان من و هر کس از او پیروی کند از من خواهد بود و هر کس او را عصیان کند از من نیست./1306/201/ب3

 

ارسال نظرات