۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۶۳۴۵۱
امام جمعه موقت همدان:

دولت در برابر عهدشکنی آمریکا موضعی مناسب اتخاذ کند

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تعیین تحریم های جدید و نقض برجام از سوی امریکا گفت: علیرغم همه کارشکنی ها و عهد شکنی های آمریکا می طلبد که دولت با اقتدار و در برابر عهدشکنی ها و شیطنت های آمریکا واکنش نشان دهد.
سید هاشم موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید هاشم موسوی، امام جمعه موقت همدان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه همدان با اشاره به اهمیت توجه به معنویت در زندگی اظهار داشت: انسان برای تکامل در زندگی دنیا آفریده شده است.

وی با اشاره به اهمیت پرهیز از گناه برای انسان خاطرنشان کرد: اگر انسان قدر و منزلت خود را بداند و به جایگاه خود معرفت داشته باشد با هیچ مخلوقی قابل مقایسه نیست.

امام جمعه موقت همدان در ادامه با اشاره به ویژگی های مومن اظهار داشت: انسان مومن ویژگی های فراوانی دارد که اهم آنها وفای به عهد و پشتکار است.

وی با اشاره به اهمیت خداشناسی از ناحیه انسان گفت: انسان باید نسبت به لقمه ای که می خورد توجه داشته باشد و باید دانست که لقمه حرم تاثیر مستقیم بر انسان دارد.

حجت الاسلام موسوی ابراز داشت: انسان مومن برکات فراوانی دارد و به برکت انسان مومن است که طبق روایات ائمه(ع) اگر انسان مومن و حجت الله در زمین نباشد؛ زمین هر آینه اهل خود را نابود می کند.

وی خاطرنشان کرد: همه دنیا شاهد حرکت عظیم اربعین بودند ولی آل سعود نتوانستند مناسک حج را مدیریت کنند و بسیاری از افراد بی گناه را به هلاکت کشاندند.

امام جمعه موقت همدان با بیان این که فرهنگ بسیج به بیرون از مرزها هم راه یافته است گفت: تفکر بسیجی در راهپیمایی اربعین کاملا مشهود است و امام خمینی(ره) مبدا این حرکت در انقلاب بود.

وی افزود: برخی با برچسب زدن به دنبال تضعیف بسیج در کشور هستند گفت: در هشت سال دفاع مقدس چیزی که توانست ایران را در مقابل دشمنان حفظ کند، قوت و نیروی بسیج بود.

حجت الاسلام موسوی گفت: ترویج فرهنگ بسیج امری است که نمونه آن را در سوریه و عراق شاهد هستیم که با جانفشانی افرادی چون شهید حسین همدانی محقق شد.

وی در پایان با اشاره به تعیین تحریم های جدید و نقض برجام توسط امریکا گفت: علیرغم همه کارشکنی ها و عهد شکنی های آمریکا می طلبد که دولت با اقتدار و در برابر عهدشکنی ها و شیطنت های آمریکا واکنش نشان دهد./979/201/ب3

 

ارسال نظرات