۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۶۳۶۵۰
با حضور طلاب، روحانیان و علمای خراسان شمالی؛

مراسم یادبود ارتحال آیت‌الله موسوی اردبیلی در حوزه علمیه بجنورد برگزار می‌شود

مسؤول اداره فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مراسم یادبود ارتحال فقیه عالی‌قدر حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی (ره) با حضور طلاب، روحانیان و علمای استان روز یکشنبه در محل مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد برگزار می‌شود.
آیت الله موسوی اردبیلی

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره فرهنگی مدیریت حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری مراسم یادبود ارتحال حضرت آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، از مراجع تقلید شیعیان در بجنورد خبر داد و افزود: این مراسم صبح فردا، یکشنبه با حضور طلاب، اساتید مدارس علمیه، روحانیان و علمای خراسان شمالی در محل مدرسه علمیه امام صادق (ع) مرکز استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مراسم یادبود ارتحال آیت‌الله موسوی اردبیلی در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد سخنرانی می‌کند، اضافه کرد: این عالم فقید خدمات و تلاشهای زیادی برای حوزه‌های علمیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت و حضور در مراسم یادبود ایشان مایه ارزش‌گذاری به مقام مرجعيت و علم و فقاهت و شادي روح آن فقيد سعيد خواهد بود.

گفتنی است، حضرت آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، از مراجع تقلید شیعیان و رییس دیوان عالی کشور و رییس شورای عالی قضایی در اوایل انقلاب، چهارشنبه، سوم آذر در سن 91 سالگی به علت مشکل قلبی و ریوی در بیمارستانی در تهران درگذشت.

 

ضرورت افزایش حضور روحانیان در عرصه بین‌المللی و مجازی

مسؤول اداره فرهنگی مدیریت حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور 220 نفر از طلاب و اساتید مدارس علمیه استان در مراسم پیاده‌روی اربعین به‌عنوان مبلغ، اظهار کرد: حضور این روحانیان در آیین راهپیمایی میلیونی اربعین به‌منظور انتشار احکام و معارف الهی مایه افتخار و برکت است.

وی با تأکید بر اینکه طلاب و روحانیان بایستی از فرصتهای تبلیغی ازجمله راهپیمایی اربعین برای پاسخ دادن قوی و مستدل به شبهات و تحریفات بهره گیرند، خاطرنشان کرد: مدارس علمیه سنگرهای حفاظت و حراست از اسلام ناب و مکتب تشیع هستند؛ ازاین‌رو باید طلاب و روحانیان فرصت منابر مجالس و محافل مذهبی را قدر دانسته و از آن برای ترویج آموزه‌های اسلامی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با تأکید بر حضور طلاب و روحانیان در عرصه‌های بین‌المللی و فضای مجازی، اظهار کرد: درواقع حضور طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه در عرصه‌های بین‌المللی از ثمرات نهضت کربلا و انقلاب اسلامی ایران است که امروز با درایت و هدایت رهبری رو به گسترش است؛ به‌گونه‌ای که روزبه‌روز بر شمار عاشقان و علاقه‌مندان به مکتب ائمه اطهار (ع) اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز رسالت طلاب و روحانیان در عصر جدید بیشتر و حساس‌تر شده است، تصریح کرد: در این راستا طلاب و مبلغان باید افزون بر بهره‌گیری از روشهای سنتی تبلیغ، از ابزارها و روشهای نوین هم برای ترویج آموزه‌های دینی استفاده کنند./9314/302/ب3

ارسال نظرات