۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۶۳۷۵۶

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری همایش نقد جریان های سلفی و تکفیری در ناحیه یک بندرعباس، صدور دستورات لازم در جهت حل مشکلات برخی مدارس بندرعباس و اجرای نمایش خیابانی رضوی در کانون دارالتادیب بندرعباس از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، علی اکبر شعبانی مسؤول کانون بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس گفت: همایش فوق با حضور استاد مدعو : دکتر عبدالسلام کریمی استاد حوزه و دانشگاه درجمع بیش از 300 نفر از همکاران فرهنگی برگزار شد.

وی افزود: همایش فوق پیرامون پاسخگویی به شبهات جریان‌های سلفی و تکفیری برگزار شد و در پایان نیز استاد عبدالسلام کریمی به سوالات همکاران در این زمینه پاسخ گفت .

 عبدالسلام کریمی استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر برجسته مسائل دینی در قسمتی از سخنان خود گفت: آیات زیادی در خصوص دوستی اهل بیت حضرت رسول وجود دارد از جمله که می‌فرماید: (ای پیامبر) بگو من ، در ازای آن (رسالتم) از شما مزدی جز محبت به نزدیکانم نمی‌خواهم.

این عالم اهل سنت افزود: این دوست داشتن و محبت اهل بیت خواست خداوند است و جزئی از ایمان ماست بنابراین کسی که محبت اهل بیت را در دلش نداشته و به آن باور ندارد، ایمانش کامل نیست .

کریمی افزود: اگر ما معنی مؤدت را صرفا در معنی لغوی آن ، محبت  نیز درنظر بگیریم دوست داشتن اهل بیت بر مسلمانان واجب شرعی است.

وی، تمام مسلمین را به هوشیاری در برابر موج فتنه و دشمنی دشمنان دعوت کرد و گفت : تنها راه نجات مسلمین در وحدت و شناخت واقعه عاشورا و کسب درس در مکتب امام حسین (ع ) است.

دستورات لازم در جهت حل مشکلات مدارس قدس و مرحوم شاهی بندرعباس صادر شد

دانش هاشمی پور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مدارس فوق از نزدیک در جریان مشکلات مدارس قدس و مرحوم شاهی قرار گرفت و در جهت حل مشکلات مدارس فوق الذکر دستورات لازم را صادر کرد.

اصغر بهرامی سعادت آبادی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس نیز در این بازدید ضمن تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به خاطر حضور در مدارس ناحیه یک بندرعباس گفت: این بازدید در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش و نیز دیدار با همکاران مدارس صورت گرفت .

همچنین دانش هاشمی پور مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه از روند کاری و خدمت‌رسانی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس بازدید و از زحمات بهرامی مدیر اداره و سایر همکاران فرهنگی تقدیر و تشکر کرد

اجرای نمایش خیابانی رضوی در کانون دارالتادیب بندرعباس

علیرضا درویش نژاد ضمن تقدیر و تشکر از همکاری این کانون گفت: این برنامه با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود و به جرات می‌توان گفت: فرهنگ منور رضوی می‌تواند در حوزه‌های اجتماعی و تربیتی نیز بسیار مثمر ثمر باشد.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته دو الی سه گروه نمایشی خیابانی که به دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی را یافته اند از ١١ الی ١٥ آذرماه در کانون دارالتادیب بندرعباس به اجرای نمایش می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد: علاوه بر اجرای نمایش، اهدای کتاب، بسته‌های فرهنگی، برگزاری مسابقه، شعر خوانی، اجرای موسیقی و... از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای دارالتادیب بندرعباس است.

نمایشگاه نقاشی عاشورا در حاجی‌آباد هرمزگان برپا شد

حمیدرضا خراسانی‌پور در مراسم افتتاحیه ضمن تشکر از همکاری آموزش و پرورش گفت: در این نمایشگاه ٢٥ اثر نقاشی با موضوع حماسه عاشورا که توسط هنرمند زهرا جعفری خلق شده است به نمایش در آمده است.

وی افزود: هنر نقاشی در به تصویر کشیدن قیام عاشورا و تجسم دادن به واقعیات عاشورا نقش ویژه ای در میان مردم دارد و آثار بزرگان این حوزه مورد احترام عموم مردم هستند .

گفتنی است، علاقه مندان به هنر نقاشی می‌توانند جهت بازدید از نمایشگاه تا پایان صفر صبح و عصر به نگارخانه شهید حسن زاده مراجعه کنند.

نمایشگاه کتاب سیار در بیش از 80 مدرسه میناب

رضا اوژند رییس فرهنگ و ارشا اسلامی میناب گفت: به مناسب هفته کتاب و کتابخوانی و به منظور ارائه خدمات فرهنگی و تقویت بنیه علمی و آموزشی و تشویق جهت بالابردن سطح مطالعه دانش‌آموزان در روستاها که کمتر به منابع مکتوب دسترسی دارند نمایشگاه‌هایی بصورت سیار با تخفیف 80 درصد در مدارس دایر شد که با استقبال مدیران آموزشگاه‌ها و دانش آموزان روبرو شد.

وی افزود: با تعاملی که با مدیریت آموزش و پرورش شده این طرح در طول سال تحصیل بین تمام مدارس ادامه دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب افزود: در همین راستا کتاب‌هایی نیز برای تقویت کتابخانه‌های مدارس از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد./851/303/ب3

ارسال نظرات