۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۴۶۴۷۴۵
آیت الله دری نجف آبادی:

روشنگری و هدایت جوانان وظیفه خطیر روحانیان است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه روشنگری و هدایت جوانان وظیفه خطیر روحانیان است، گفت: روحانیان و طلاب به عنوان فرماندهان جنگ نرم با صبر و بردباری در جهت هدایت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه پنجشنبه در همایش روحانیان و وقف که به مناسبت گرامیداشت هفته وقف در بیت امام جمعه اراک برگزار شد، بیان کرد: روحانیان در کشور نقش مهمی در آموزش مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه بر عهده دارند.

روحانیان و طلاب؛ فرماندهان جنگ نرم

امام جمعه اراک با بیان اینکه روشنگری و هدایت جوانان وظیفه خطیر روحانیان است، گفت: روحانیان و طلاب به عنوان فرماندهان جنگ نرم با صبر و بردباری در راستای هدایت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اخلاق، اعمال و آثار شایسته سه رکن اصلی طلبگی است که روحانیان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند، خاطر نشان کرد: روحانیان با اشاعه اخلاق و اعمال شایسته در راهبری و هدایتگری معنوی جامعه نقش محوری دارند.

روحانیان نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه روحانیان نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند، خاطر نشان کرد: روحانیان با برنامه ریزی به آسانی می توانند هجمه های فرهنگی رسانه‌های غرب و شبکه‌های ماهواره‌ای، مظاهر تهاجم فرهنگی را خنثی کنند.

امام جمعه اراک وقف را صدقه ای جاریه و جبران‌کننده بسیاری از خطاها و اشتباهات دانست و بیان داشت: وقف صدقه جاریه در جغرافیای زمان، باقیات صالحات ماندگار و ره توشه آخرت است و یکی از راه‌هایی است که می‌توان دست یاری به‌سوی نیازمند دراز کرد.

سنت حسنه وقف یکی از ماندگارترین صدقات جاریه

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی سنت حسنه وقف را یکی از ماندگارترین صدقات جاریه و از احکام الهی دانست و افزود: وقف همواره مورد توجه مردم ایران بوده و راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی در حوزه‌های مختلف از آموزشی و پرورشی گرفته تا عمرانی، راه‌ها و بهداشت و درمان است.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با تشکر از عملکرد ستاد اربعین کشور در آیین پیاده روی کربلای معلی، گفت: ستاد اربعین کشور در اربعین حسینی زحمات زیادی در راستای تامین امنیت و رفاه زائران متحمل شدند که قابل تقدیر است.

به گزارش رسا، هفتم تا چهاردهم آذرماه جاری با عنوان هفته وقف نامگذاری شده است./202/842/ب1

ارسال نظرات