۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۶۴۸۱۹
آیت الله دری نجف آبادی:

عهدشکنی آمریکایی‌ها بسیار ننگین و ذلت بار است

آیت الله دری نجف آبادی عهدشکنی آمریکایی‌ها را بسیار ننگین و ذلت بار دانست و گفت: امروز کاملا مشهود است و مجامع جهانی نیز شاهد هستند که ایران در برجام به تعهداتش عمل کرد و بدعهدی دید.
آیت الله دری نجف آبادی نماز جمعه اراک نماز جمعه اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در نماز جمعه این هفته این شهر، عهدشکنی آمریکایی‌ها را بسیار ننگین و ذلت بار دانست و خاطرنشان کرد: امروز کاملا مشهود است و مجامع جهانی نیز شاهد هستند که ایران در برجام به تعهداتش عمل کرد و بدعهدی دید.

سازمان ملل در برابر رفتارهای آمریکا واکنش نشان دهد

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه سازمان ملل و نهادهای بین المللی در برابر رفتارهای آمریکایی‌ها واکنش نشان دهند، اظهار داشت: آمریکا و کشورهای 1+5 قرارداد بین المللی جمهوری اسلامی ایران امضا رسانیدند و همچنین سازمان ملل و شورای امنیت آنرا مورد توافق قرار دادند  و کشور آمریکا با بد عهدی خود نشان داد که بسیار غیر قابل اعتماد است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ایران اسلامی به خوبی به تعهدات خود عمل کرد و این مهم را به جهانیان به اثبات رسانید، تصریح کرد: ایران اسلامی در انجام تعهدات خود به خوبی حسن نیت خود را ثابت کرد و به عهد و پیمان خود با کاهش سانتریفیوژها، تعطیلی نیروگاه خنداب تعهد و عمل به قوانین بین‌الملل را به تمام دنیا ثابت کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران با روی کار آمدن ترامپ

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران، بیان کرد: امروز با با روی کار آمدن ترامپ تحریم های امریکا علیه ایران اسلامی بیشتر شده است و در این راستا مجامع بین‌المللی باید ورود کنند و این اقدام خارج از عرف و تعهدات بین‌الملل و ناپسند آمریکا علیه ایران را محکوم کنند.

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه ملت شهید پرور و همیشه  صحنه ایران اسلامی در تمامی عرصه ها به خوبی توانسته اند نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب کنند، خاطر نشان کرد: ملت ایران اسلامی با وحدت کلمه، انسجام، همدلی و با اراده عظیم در مقابل توطئه‌های آمریکا به عنوان دشمن قسم خورده ایران ایستادگی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ملت انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی، با وحدت کلمه و انسجام می تواند از تمام سدها و مشکلات به سلامت عبور کنند، اظهار داشت: ملت بزرگ کشورمان به خوبی به ثابت کرده اند که به هر علم و دستاوردی که لازم باشد، خواهند رسید.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دین اسلام با تنبلی و تن پروری مخالف است، اظهار داشت: انسان ها با تنبلی به اهداف و سر منزل مقصود نخواهند رسید و امروز ایران اسلامی به نیروی انسانی متخصص، متعهد و پرتلاش برای تحول افرینی و انجام اقدامات تحول آفرین نیازمند است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: تلاش کشور تنها در امور اجرایی نیست بلکه باید در مرزهای دانش و فتح قله های فناوری روز نیز بیش از پیش کوشا بود و مقوله ایده تا عمل را با بهره گیری از علوم نوین با جدیت دنبال کرد.

امام جمعه اراک  عدم اشتغال را مشکل اصلی جوانان دانست و تصریح کرد: مشکل جدی مردم در شرایط فعلی، اشتغال است و ایجاد و توسعه بسترهای اشتغالزا از موضوعاتی است که باید در همه ابعاد و با استفاده از تمامی امکانات دنبال شود و امروز نیاز است از فرصت های پیش رو نهایت بهره برده شود.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به پتانسیل های عظیم استان مرکزی، اظهار داشت: استان مرکزی ظرفیت های علمی، دانشگاهی، مدیریتی و صنعتی خوبی دارد بنابراین شایسته است از توانمندی در راستای حل موانع به ویژه اشتغال استفاده بهینه صورت گیرد.

ضرورت حل مشکلات و تنگناهای اقتصادی و اجتماعی موجود در کشور

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به اینکه مسؤولان با تلاش و برنامه ریزی های پسندیده خود در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارند، خاطر نشان کرد: مشکلات و تنگناهای اقتصادی و اجتماعی موجود در کشور با روحیه مضاعف، برنامه محوری و تلاش هدفمند تمامی مردم و مدیران قابل حل است.

به گزارش رسا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه اراک به مناسبت هفته وقف سخنرانی کرد و همچنین، سالروز تشکیل قانون اساسی، هفته وقف، تبریک سالروز جهانی معلولان و هفته مقابله با ایدز از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه اراک بود.

به گزارش رسا، هم اکنون نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/201/ب2

ارسال نظرات