۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۶۴۹۸۶
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

مسؤولان به جای دل بستن به آمریکایی ها در پی تحقق اقتصاد مقاومتی باشند

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحریم جدید آمریکایی ها علیه ایران روح برجام نقض کرده است، گفت: دولت و مجلس باید نسبت به این اقدام فریبکارانه آمریکایی ها پاسخ روشنی بدهند.
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای اداری شهرستان فریدونکنار با اشاره اقدام ضد ایرانی مجلس سنای آمریکا در تصویب تمدید تحریم های ده ساله علیه کشورمان، این اقدام آمریکایی ها تلاش آشکار آنها برای مقابله ایران اسلامی دانست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحریم جدید آمریکایی ها علیه ایران روح برجام نقض کرده است، افزود: دولت و مجلس باید نسبت به این اقدام فریبکارانه آمریکایی ها پاسخ روشنی بدهند.

حجت الاسلام با اشاره به این که متأسفانه علیرغم شعارهایی که مسؤولان کشور در خصوص آثار برجام داده بودند اما تاکنون هیچ اثرگذاری مطلوبی از سوی مردم دیده نشده است، تصریح کرد: متأسفانه برجام به حربه ای برای تبلیغ عده ای خاص در کشور تبدیل شده است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که علیرغم هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری در خصوص فریبکاری آمریکایی ها در سال های اخیر اما عده ای در کشور همچنان بر مواضع غیر اصولی خود در مورد آمریکایی ها تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در جریان مذاکرات هسته ای بارها بدعهدی کرد و نمونه گویا تر آن نیز همین تمدید تحریم های ده ساله علیه کشورمان بوده است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که آمریکایی ها به هیچ عنوان قابل اطمینان نبوده و نیستند، بیان داشت: اعتماد به دشمن 38 ساله ملت ایران اقدام غیر اصولی و اشتباهی بود که متأسفانه از سوی برخی مسؤولان کشور رقم خورد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، آمریکا را دشمن اصلی ملت ایران معرفی کرد و با بیان این که تغییر رویکرد آمریکایی ها در برابر نظام اسلامی حرف مضحکی است، خاطرنشان کرد: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز لحظه ای از توطئه علیه ملت ایران غافل نبوده و همه توان خود را در جهت براندازی نظام به کار گرفته است.

وی با بیان این که آمریکایی ها با سوء استفاده از غفلت مسؤولان مذاکره کننده تحریم های ده ساله علیه ایران اسلامی را تمدید کردند، تصریح کرد: تحریم های جدید علیه کشورمان نتیجه عجله مسؤولان کشور در پایان رساندن روند مذاکرات است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکایی ها با تمدید تحریم های ظالمانه علیه ایران اسلامی ضمن نقض برجام آخرین ضربه خود را بر پیکره بی‌جان این تعهد بین‌المللی وارد کرد، گفت: آمریکایی ها با اقدام خود بار دیگر فریبکاری و حلیه گری خود را به جامعه جهانی نشان دادند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر عدم خوشبینی به غرب به ویژه آمریکایی‌ها تاکید کردند اما گوش شنوایی نبود، تصریح کرد: مسؤولانی که با بی‌تدبیری آب خوردن مردم را به برجام گره زده بودن امروز باید پاسخگوی احساسات به بازی گرفته شده مردم باشند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که مسؤولان داخلی کشور ایران را پیش از برجام به کشوری ذلیل تبدیل کرده بودند که تنها با برجام مشکلات آن برطرف می‌شود، گفت: دشمن از این نوع سخنان مسؤولان ما استفاده کرد و نهایت بهره را برد.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که تا وقتی که به دستان آهنین دشمن چشم بدوزیم نتیجه‌ای برای تحقق منافع ملی خود به دست نمی‌آوریم، اظهار داشت: مسؤولان باید با این نقض آشکار برجام به طور قاطع برخورد کنند و در این امر دیپلماسی ذلت خنده را کنار بگذارند و کمی نشان دهند که خون ایرانی در رگ‌هایشان دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید به وطنی‌های آمریکایی برای این موضوع تبریک گفت، اظهار داشت: مهم‌ترین و بهترین پاسخ به دشمن، رجوع به توانایی‌ها و تولیدهای داخلی و توجه به اقتصاد مقاومتی است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به تمدید ده ساله قانون داماتو تصریح کرد: اینکه اروپایی‌ها از مشارکت با ایران وحشت دارند موضوع تمدید تحریم است و همچنین در برجام قرار بود تحریم‌های هسته‌ای را لغو کنند اما با فریب تعلیق کردند.

وی گفت: برجام را منعقد کردیم که تحریم‌ها لغو شود و از بین برود اما آن‌ها دارند بدعهدی می‌کنند و این در حالی است که در جدیدترین اقدام با ۴۱۹ رای مجلس نمایندگان و سنا با ۹۹ رای تصویب کردند و منتظر هستند که ببینند اوباما وتو و یا تصویب می‌کند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که حتی پس از وتوی اوباما اگر دو سوم مجلس دوباره رای دهند تحریم‌ها دوباره برمی گردند و البته موضع ایران در قبال این حرکت غیرقانونی مشخص است، افزود: هیچ گونه تسامحی نسبت به این بدعهدی آشکار آمریکایی ها علیه ملت ایران از سوی مسؤولان کشورمان پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسؤولان مربوط به صراحت اعلام کردند که تمیدید تحریم قانون داماتو نقض صریح برجام است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل آن واکنش مناسب نشان خواهد داد و بهترین پاسخ به این اقدام ضد ایرانی آمریکایی ها تقویت و گسترش روز افزون دانش هسته ای در کشورمان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه عده ای در داخل همواره دل به آمریکایی ها بسته اند و رفع همه مشکلات کشور را تنها در برقراری رابطه با آمریکایی ها می دانند، تصریح کرد: برقراری رابطه با آمریکا به حتم برای این عده و گروه خاص سود و منفعت ویژه ای دارد که در ایستادگی و مقاومت ملت ندارد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که وجود این تفکر که اگر با آمریکا کنار بیاییم مشکلات اقتصادی و معیشتی ما حل می شود نهایت ساده لوحی است، ادامه داد: آمریکا خود دچار بحران اقتصادی، امنیتی و اخلاقی است و هر روز رسوایی اخلاقی دیپلمات‌ها و بزرگانشان رسوایی بروز پیدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه مازندران به بدهکاری بیست تریلیون دلاری آمریکا به جهان اشاره کرد و با بیان این که کشوری که خود غرق در مشکلات متعدد است چگونه می تواند مشکلات کشورمان را رفع کند، بیان داشت: آمریکایی ها به جای دخالت در امور دیگر کشور به سروسامان دادن به وضع داخلی کشور خودش بیاندیشد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که آمریکا هیچ گاه دست از دشمنی خود با ایران برنمی‌دارد و کسانی که غیر از این فکر می کنند سخت در اشتباه هستند، گفت: آن‌ها به دنبال محو ایران و اسلام ناب محمدی هستند و مهم ترین دلیل بر این ادعا وضعیت امروز کشورهای اسلامی منطقه نظیر سوریه و عراق است که تروریست ها با حمایت آمریکایی ها ملت بی گناه این کشورها را به خاک و خون می کشند.

امام جمعه فریدونکنار با تأکید براین که مسؤولان کشور به جای دل بستن به آمریکایی ها و وعده های تو خالی آنها به فکر حمایت از تولید داخل و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی باشند، تصریح کرد: تنها راه خروج کشور از بحران های اقتصادی اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است./950/202/ب3

ارسال نظرات