۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۴۶۵۰۴۴

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری همایش مبارزه به فساد و اشرافی گری در بندرعاس، تشکیل اتاق فکر به‌ منظور تحلیل و بررسی ابعاد مختلف ماندگاری راهپیمایی 9 دی و برگزاری نهمین دوره مسابقات سراسری تفسیر قرآن کریم در حاجی‌آباد از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدصادق اکبری رییس کل دادگستری هرمزگان در همایش مبارزه به فساد و اشرافی گری با اشاره به آیات و روایات و ذکر برخی مصادیق، به تبیین مهمترین عوامل شکل گیری مفاسد و همچنین تشریح شاخص های جهت گیری موثر در مبارزه با مظاهر فساد و اشرافی گری پرداخت.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص لزوم همگامی مسؤولان به منظور ریشه کنی مظاهر فساد در سطح جامعه افزود: اگر  اهداف و ماهیت جریان فکری مروج اشرافی گری از یک سو و خطر فساد و اشرافی گری برای نظام اسلامی به عنوان یک تهدید بزرگ از سویی دیگر، مورد توجه جدی مسؤولان و کارگزاران نظام قرار گیرد، آنگاه اهمیت تأکیدات داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ضرورت توجه جدی به مقابله با آن مشخص خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان مکتب و تفکر عمیق و ماندگار انقلاب اسلامی را طلایه دار مبارزه با فساد و نقطه مقابل اشرافی گری برشمرد.

وی با اشاره به برخی آمار و گزارشات منتشر شده از پرونده های مهم مرتبط با موضوع فساد و اشرافیگری و گزارش سالانه مؤسسه بین المللی شفافیت برلین، در سال ۲۰۱۶ که براساس شاخص های مطرح شده در آن، ایران از دیدگاه بین المللی در رتبه ۲۴ کشور های فسادپذیر در موضوع فساد اداری قرار گرفته، اعلام کرد: ارتکاب به این اعمال ساختارشکنانه از سوی برخی کارگزاران، به نظام مقدس اسلامی ضربه می زند و زبینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: بدون تردید، میدان مبارزه با فساد و اشرافی‌گری، یکی از میادین پرخطر و سرنوشت سازی است که اکنون براساس نیاز انقلاب، بسیج به ویژه سازمان بسیج حقوقدانان باید به آن وارد شود.

رییس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان هرمزگان در ادامه بیانات خویش تصریح کرد: بسیج با حضور قانونمند و تعریف شده در عرصه مبارزه با فساد و اشرافی‌گری، می‌تواند کمک بزرگ و موثری به دستگاه‌ها و نهادهای متولی این امر، به ویژه دستگاه قضایی نماید.

حجت الاسلام اکبری بر لزوم پرهیز از تبعیت هوای نفس تأکید کرد و رفاه طلبی، اشرافیگری،دنیاخواهی، تضییع اموال عمومی، اصراف، ضعف تدبیر و سستی مدیران، غفلت از معاد و رستاخیز  و در نهایت بی تفاوتی اجتماعی در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان آفت مدیریت و خدمت و همچنین عامل بسترساز در ایجاد مظاهر فساد و اشرافی گری، کنار گذاشتن فرهنگ قناعت و انحراف از حرکت در مسیر حق عنوان کرد.

روحیه شهادت طلبانه ملت ایران دشمنان را به عقب رانده است
 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی معصومی در مراسم پانزدهمین یادواره شهیده نیک گفت: «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» در راستای این سخن مقام معظم رهبری به نظر می آیدهمانطور که شهدا در شهادتشان اثر گذار هستند، یادوارهای شهدا هم اثرگذار خواهند بود.

وی با بیان اینکه شهدا انوار تابناکی هستند که بر ما میتابند و همیشه نگهدار ما هستند، بیان داشت: مردم جزیره هرمز باید به خود ببالند چون شهید مانند سردار شهید درویشی که خود پایه گذار شهادت در این جزیره بود که خواهری همچون شهیده فاطمه نیک تربیت می شود که با تقدیم فرزندان خود راه و منش آن شهیدان را ترویج داد و خود نیز به محارم خود پیوست.

حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی اظهار داشت: این شیر زن با شهامت خود افتخاری برای این کشور و استان هرمزگان بخصوص شهر هرمز آفرید.

این کارشناس امور مذهبی بیان داشت: فاطمه نیک از فعالان راهپیمایی قبل از انقلاب بود و پس از پیروزی انقلاب نیز در پشت جبهه نیز به یاری رسانی به رزمندگان می پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین گفت: شهدای گرانقدر ما اگر روزی برای حفظ نظام و این مرز و بوم جان‌شان را تقدیم کردند ما امروز ادامه دهنده راه شهدا و ایثارگران و زنده نگه داشتن یاد و نام آنها هستیم چراکه زنده نگه‌داشتن‌ یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی عالیترین درجه تعید و بندگی را شهادت برشمرد و بیان داشت: همین روحیه شهادت طلبی ملت ایران است که دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته است.

وی گفت فاطمه نیک" یکی از شیر زنان جزیره هرمز در جنوب ایران، شخصیتی است که هشت شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد و برای چنین شخصیتی بازماندن از کاروان شهدا سخت بود و براستی فاطمه، فاطمه بود و جا داشت در سرزمینی به شهادت برسد که در گذشته های دور اجداد آل سعود نیز فاطمه (س) را به شهادت رسانده بودند.

تشکیل اتاق فکر به‌ منظور تحلیل و بررسی ابعاد مختلف ماندگاری راهپیمایی 9 دی

حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هرمزگان گفت: 9 دی یادآور حضور مردم در جهت حمایت از اسلام، انقلاب و ولایت بود و هرگز از اذهان پاک نخواهد شد.

وی افزود: مردم با حضور خود نشان دادند که هر وقت حرکتی در جهت تضعیف و یا تخریب جایگاه این سه رکن اساسی صورت بگیرد، پاسخ دندان‌شکنی به هتاکان خواهند داد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هرمزگان گفت: دشمنان نظام بدانند که هرگز مردم ایران اسلامی هتک حرمت نسبت به ولایت و فرهنگ عاشورا را بر نمی‌تابند و در مقابل هرگونه بی‌حرمتی‌ها خواهند ایستاد.

حجت الاسلام میرزایی بیان داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هرمزگان نیز به‌منظور حضور هر چه باشکوه مردم در اجتماع نهم دی‌ماه، اتاق فکری متشکل از اندیشمندان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی تشکیل خواهد داد.

وی تصریح کرد: راهپیمایی نهم دی‌ماه امسال بسیار باشکوه‌تر از سال‌های گذشته توسط مردم انقلابی و ولایت‌مدار استان هرمزگان برگزار می‌شود و در این میان حضور جوانان همانند سال‌های پیش پررنگ خواهد بود.

برگزاری نهمین دوره مسابقات سراسری تفسیر قرآن کریم در حاجی‌آباد

حجت‌الاسلام جلیل درویشی رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد گفت: همزمان با سراسر کشور، نهمین دوره مسابقات سراسری تفسیر قرآن کریم «نورالهدی» در این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این آزمون با شرکت جمعی از خواهران در محل اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات به 40 سؤال در خصوص تفسیر جزء 30 قرآن کریم پاسخ گفتند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد هدف از برگزاری این آزمون، آشنایی اقشار مختلف با تفسیر قرآن کریم عنوان کرد و گفت: در صورت کسب نمره قبولی به برگزیدگان این دوره از سوی سازمان دارالقرآن کریم کشور گواهینامه و جوایز ارزنده‌ای اعطا می‌شود.

حجت الاسلام درویشی ترویج فرهنگ غنی قرآن کریم، آشنا کردن مردم با نکات کاربردی مفاهیم و تفسیر قرآن، ترویج فرهنگ مطالعه، پرسش‌گری و تحقیق در بین مخاطبین را از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات عنوان کرد./303/851/ب1

ارسال نظرات