۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۴۶۵۶۲۴
وزیر کشور خبر داد؛

دستگیری و انهدام چند تیم تروریستی در ایام اربعین

وزیر کشور گفت: در اربعین سال جاری از 20 گروه تروریستی که دفع شده 4 الی 5 مورد آنها دستگیر شدند اما متاسفانه دو عملیات انتحاری انجام و منجر به شهادت تعدادی از زائران شد.
وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه ستاد مرکزی اربعین که در ساختمان وزارت کشور برگزار شد، گفت: با تلاش‌های مردم ایران و عراق مراسم میلیونی اربعین امسال نیز به خوبی برگزار شد.

وی افزود: وزارت بهداشت در حوزه سلامت زائران حدود یک تن دارو به کشور عراق انتقال داد که افراد زیادی از آن استفاده کردند.

وزیر کشور در خصوص امنیت زائران، عنوان کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای امنیت زائران تروریست‌ها طی عملیاتی انتحاری تعدادی از زائران را به شهادت رساندند که سبب ناراحتی مردم و مسئولان شد.

رحمانی فضلی افزود: در اربعین سال جاری از 20 گروه تروریستی که دفع شده 4 الی 5 مورد آنها دستگیر شدند اما متاسفانه دو عملیات  انتحاری انجام و منجر به شهادت تعدادی از زائران شد.

وی با بیان اینکه خدمات دهی به 2 میلیون و 400 هزار نفر زائر کار آسانی نیست، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها از جمله وزارت خارجه، وزارت بهداشت، هلال احمر، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ... در خدمات دهی به زائران بسیار تلاش کردند که از همه آنها تشکر می‌کنیم.

وزیر کشور افزود: شهرداری‌های کشور و شهرداری تهران در حمل و نقل و خدمات دهی به زائران در کشور عراق بسیار خوش درخشیدند که ستودنی است.

رحمانی فضلی در خصوص اقدامات وزارت اطلاعات در بخش تامین امنیت پنهان زائران، گفت: وزارت اطلاعات از همان ابتدا تامین امنیت پنهان زائران در این مراسم را به عهده گرفت که دستگیری جعل‌کنندگان ویزای اربعین یک نمونه آن بود.

وی با تشکر از عملکرد دولت و مردم عراق در میزبانی و مهمان‌نوازی از زائران، بیان داشت: برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین همه نظام پای کار آمدند تشکل ستاد مرکزی اربعین با تاکید رهبر معظم انقلاب انجام شد تا حال زائران رعایت شود.

وزیر کشور افزود: باید یک دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین تشکیل شود که نقاط قوت و ضعف این مراسم را بررسی کرده و راهکار ارائه دهد، برگزاری این مراسم مردمی است اما باید بر آن نظارت صورت گرفته و برخی مشکلات آن حل و فصل شود.

رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: باید امنیت زائران در دستور کار قرار گیرد که خلاء‌های امنیتی سال جاری را شاهد نباشیم./807/پ202/ج

 

ارسال نظرات