۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۶۵۷۹۰
آیت الله سعیدی:

ایجاد جامعه «حافظان محافظ» توصیه مهم رهبر انقلاب است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) توجه و تدبر در مفاهیم قرآن مجید را از اهداف اصلی جریان حفظ توصیف کرد و گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب بر تربیت حافظان قرآن کریم ایجاد یک جامعه حافظان محافظ قرآن کریم است.
آیت الله سعیدی دیدار با با اعضای ستاد مسابقات قرآنی«مدهامتان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار با اعضای ستاد مسابقات قرآنی«مدهامتان» که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد به تشریح اهمیت ترویج مفاهیم عظیم قرآنی در بین جوامع انسانی و اسلامی پرداخت و گفت: باید توجه داشت که ترویج مفاهیم قرآن کریم از منظر شرع مقدس اسلام در میان انسان ها و آزادی خواهان جهان اهمیت استراتژیکی دارد؛ چنانکه خداوند متعال در فطرت انسان آموخته است که انسان قلب خود را بر دریافت مفاهیم  ژرف مبانی قرآن کریم آماده سازد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به شتحلیل آثار فضای مجازی در فاصله گرفتن جوامع اسلامی و انسانی از قرآن کریم پرداخت و تصریح کرد: قرآن وسیله و راه حل رستگاری و آزادی انسان ها از هر نوع طاغوت است این در حالی است که فضای مجازی مومن را تشویق به چشم پوشی از این مبانی کرده و اور را در دریافت مفاهیم مادی گرایی شیطان که اساس طاغوت پذیری را در مومن شکل می دهد تشویق می کند.

آیت الله سعیدی تاثیرگذاری بر انسان را تاثیرگذاری بر قلب او به صورت مستمر و آرام توصیف کرد و عنوان داشت: قلب ها به مرور زمان، به دلیل دوری از خدا و ارتکاب گناهان  در مقابل دریافت فاهیم رفیع الهی سخت می شوند؛ بر این اساس برای تاثیر گذاری در این ساحت باید مفاهیم قرآنی به صورت آرام آرام و مسمتر به جوامع انسانی آموخته و یادآوری شود.

امام جمعه قم ترویج و تقویت فعالیت های قرآنی و معرفتی را ایدئولوژیک ترین مبانی جوامع انسانی دانست و اظهار داشت: اعتقاد به راهبردی بودن مبانی قرآن در امور روز مره مومن ضروری است و بر مدار این حقیقت نباید از ترویج مفاهیم قرآنی غافل ماند.

وی افزود: در چنین شرایطی دولت، خیران و مردم با نگاهی صحیح نسبت به فعالیت های فرهنگی و دینی عمل کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)  توجه و تدبر در مفاهیم قرآن مجید را از اهداف اصلی جریان حفظ توصیف کرد و گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب بر تربیت حافظان قرآن کریم ایجاد یک جامعه حافظان محافظ قرآن کریم است.

آیت الله سعیدی به نقش محوری مساجد در ترویج آموزه های قرآنی اشاره کرد و گفت: مسجد عظیم ترین ظرفیت اسلام در ترویج فعالیت های قرآنی است؛ بر اساس این حقیقت تفاوت آراء و وجود تفکرات گوناگون مدیریتی نباید بر فعالیت های قرآنی آسیبی برساند./837/پ203/س

 

ارسال نظرات