۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۶۷۰۷۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

لباس روحانیت، لباس تقوا و افتخار است

نماینده ولی فقیه در لرستان لباس روحانیت را لباس تقوا و افتخار دانست و گفت: لیاقت تحصیل طلاب در علوم اسلامی با پوشیدن لباس روحانیت نشانه پیدا می کند و طلاب باید حرمت این لباس را حفظ کنند.
نماینده ولی فقیه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درخرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در مراسم عمامه‌گذاری رهپویان فقاهت و تزکیه طلاب حوزه های علمیه استان لرستان که در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که امروز با توجه به رهنمودها و تأکید رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه استان درخشان، پویا و با نشاط شده اند.

وی با بیان اینکه در مراسم امروز 40 طلبه لرستانی ملبس به لباس روحانیت می شوند، افزود: تاکنون سابقه نداشته است در یک مراسم این تعداد طلبه ملبس شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان آینده تبلیغی و رشد حوزه های علمیه را درخشان عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از حوزه های علمیه انتظار دارد که انقلابی باشند و انقلابی بمانند.

وی با بیان اینکه امروز دنیا تشنه اسلام ناب است، اظهار داشت: جامعه به طلبه ای نیازمند است که بتواند انقلاب برخاسته از قرآن را به دنیا معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه امروز در دورترین نقطه دنیا علاقه به دین مقدس اسلام وجود دارد، خاطرنشان کرد: طلبه‌ها باید دین را بفهمند و احکام خدا را استنباط کرده و در سایه معارف اسلامی، انقلاب را به دنیا معرفی کنند.

علم و دانش از عوامل تقرب به خداوند است  

وی در ادامه ملاک ارزش انسانها را تقرب به خداوند دانست و گفت: هر کس تقرب بیشتری به خدا داشته باشد، دارای ارزش بیشتری است، از این رو همه تلاش ما برای این است که انسانها به قرب الهی برسند و تفاوتی ندارد که از چه قشری و با چه لباسی باشند.

امام جمعه خرم آباد بندگی را ‌از عوامل تقرب بیشتر به خداوند متعال عنوان کرد و افزود: علم و دانش از دیگر عوامل تقرب بیشتر به‌ خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه علم و دانش دست انسان را می‌گیرد و انسان را به خدا نزدیک ‌تر می‌کند، تصریح کرد:  از بین علم و دانش، علوم اسلامی به دلیل اینکه برگرفته از قرآن است، از جایگاه بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تحصیل در علوم اسلامی را نیازمند لیاقت و شایستگی دانست و یادآور شد: لیاقت و شایستگی تحصیل در امور علوم اسلامی با پوشیدن لباس روحانیت نشانه پیدا می‌کند.

وی لباس روحانیت را لباس تقوا، افتخار و لباس زینت خواند و خاطرنشان کرد: درخشش طلبه در روزی است که لباس روحانیت را می‌پوشاند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه یادآور شد: لباس طلبه همچون لباس احرام در حج است و شرط نخست پوشیدن لباس روحانیت لبیک گفتن به امام زمان(عج) است.

وی با تأکید بر اینکه طلابی که لباس روحانیت می پوشند باید به امام زمان(عج) لبیک بگویند، تصریح کرد: امروز اعتقاد بر این است که رهبر معظم انقلاب نایب امام زمان(عج) است./9459/202/ب2

ارسال نظرات