۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۶۷۸۸۸
آیت الله دری نجف آبادی:

وحدت کلیدی‌ترین، اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسأله در دنیای اسلام است

آیت الله دری نجف آبادی کلیدی‌ترین، اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسأله در دنیای اسلام وحدت مسلمانان دانست و گفت: اکنون دشمن از وحدت خوب مسلمانان هراس دارد و در این راستا با نقشه های شوم و ظالمانه خود به دنبال ایجاد تفرقه در بین آنان است.
آیت الله دری نجف آبادی نماز جمعه اراک نماز جمعه اراک نماز جمعه اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در نماز جمعه این هفته این شهر، گفت: امروز مسلمانان باید همواره با اتحاد و انسجام در مقابل دسیسه های آنها هوشیار باشند و نقشه های شوم آنان را خنثی کنند.

وحدت مسلمانان دشمن را به زانو در می آورد

امام جمعه اراک با بیان اینکه آل سعود و اسرائیل مزدوران انگلیس و آمریکا در منطقه هستند، گفت: هدف انگلیس و آمریکا ایجاد دشمنی و کینه ورزی است و سعی می کنند همواره سیاست های تفرقه افکنانه خود را در جهان اسلام گسترش دهند.

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه دنیای اسلام با همبستگی و تعامل با یکدیگر می توانند به قدرت عظیمی در جهان تبدیل شوند، خاطر نشان کرد: مسلمانان قرآن، پیامبر و دشمنان واحدی دارند و امروز باید دست بر دست هم دهند و از قرآن، اسلام و سرزمین های اسلامی در برابر توطئه های دشمنان دفاع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مسلمانان جهان اسلام باید مشکلات و چالش های خود را برطرف و دنیای اسلام را با عظمت و قدرت بسازند، اظهار داشت: کشورهای اسلامی در دنیا بسیار زیاد هستند و در تمام دنیا و در بیشتر کشورها، مسلمانان جمعیت زیادی را به خود اختصاص داده‌اند و اگر وحدت بین تمامی مسلمانان ایجاد شود میتوانند به خوبی در مقابل دشمن و بدخواهان ایستادگی کنند و آنان را به زانو درآورند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به نقش حوزه های علمیه، نویسندگان، دانشمندان، هنرمندان در برابر دشمنان، اظهار داشت: حوزه های علمیه با هوشیاری و برنامه های خود می توانند سبب ترویج وحدت در بین مسلمانان شوند و دشمنان را ناامید کنند.

تفرقه عاملی که می‌تواند مسلمانان تمام دنیا را متضرر کند

امام جمعه اراک کلیدی‌ترین، اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسأله در دنیای اسلام وحدت مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: اکنون دشمن از وحدت خوب مسلمانان هراس دارد و در این راستا با نقشه های شوم و ظالمانه خود به دنبال ایجاد تفرقه در بین آنان است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تنها عاملی که می‌تواند مسلمانان تمام دنیا را متضرر کند تفرقه دانست و تصریح کرد: مسلمانان جهان دارای یک خدای واحد، کتاب، منافع و همچنین دشمنان مشترکی هستند که با اتحاد، همدلی، انسجام و همبستگی می‌توانند در برابر اسرائیل، آمریکا و داعش ایستادگی و دنیای اسلام را سربلند کنند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: امروز بسیاری از امکانات همچون منابع زیرزمینی، رو زمینی، گازی، نفتی و معدنی باید در اختیار مسلمانان است و دست‌یابی به تمامی این موارد و حفظ آن برای عظمت اسلام و مسلمانان تنها با وحدت بین مسلمانان و همچنین اتحاد بین شیعه و سنی به طور یقین محقق می‌شود.

عدالت اجتماعی زمینه ساز توزیع عادلانه ثروت در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه عدالت اجتماعی را زمینه ساز توزیع عادلانه ثروت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اخلاق و ایمان، عدالت اجتماعی و خدمات اجتماعی را سه اصل مهم و از دستورات پیامبر گرامی اسلام است و جامعه بشریباید این اصل را به خوبی رعایت کنند تا به اهداف پسندیده خود برسند.

امام جمعه اراک توسعه عدالت اجتماعی در جامعه ضرورتی مهم دانست و بیان کرد: توزیع منابع ثروت باید در جامعه عادلانه باشد و در بخش خصوصی و دولتی، نظام پرداختی به این مهم توجه داشته باشد، همچنین دستگاه مالیاتی باید نظارت خود را بر این پرداخت‌ها بیشتر کند.

به گزارش رسا، خطیب جمعه اراک در ادامه  سخنان خود به آزادسازی حلب روز جهانی عاری از خشونت و روز ایمنی حمل و نقل اشاره کرد.

شایان ذکر است، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/201/ب2

ارسال نظرات