۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۶۸۴۹۰
وزیر کشور:

پنجمین نشست آسیب‌های اجتماعی با حضور رهبر انقلاب اردیبهشت96 برگزار می شود

وزیر کشور گفت: درباره آسیب‌های اجتماعی تا امروز 4 جلسه در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شده است که جلسه بعدی آن اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.
رحمانی فضلی وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمنی فضلی وزیر کشور امروز در نشست مشترک وزارت کشور با احزاب که در ساختمان وزارت کشور برگزار شد، با بیان این که در کشور 248 حزب داریم، گفت: احزاب باید تقویت شوند بنابراین باید همکاری‌های لازم صورت گیرد که موانع پیش روی آنها برداشته شود، البته احزاب باید مردمی بوده و به مردم تکیه کنند.

وی افزود: درباره آسیب‌های اجتماعی تا امروز 4 جلسه در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شده است که جلسه بعدی آن اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

رحمانی فضلی با بیان این که در زمینه آسیب‌های اجتماعی اولویت‌ها شناسایی شده است، عنوان کرد: باید احزاب و موسسات خیریه در این مساله ما را یاری کنند و افزون بر آن درباره اقتصاد مقاومتی فعالانه وارد عمل شوند.

وزیر کشور افزود: البته ما آمادگی داریم که طی یک تفاهم‌نامه با خانه احزاب در خصوص آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت از بین رفتن فساد اقتصادی، اظهار داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی، فساد اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی از جمله مسائلی است که نباید به آن نگاه سیاسی و جناحی داشت بنابراین احزاب با این نگاه راهکارهای خود را ارائه دهند.

رحمانی فضلی درباره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا طی سال آتی، عنوان کرد: طبق قانون، وزارت کشور در انتخابات صرفا مشارکت دارد، احزاب در انتخابات نقش بسیار مهمی دارند بنابراین ما در زمینه انتخابات نظرات و پیشنهادات احزاب را دریافت می‌کنیم.

وزیر کشور در خصوص تشکیل میز انتخابات در ستاد انتخابات کشور با حضور نمایندگان سه جناح، بیان داشت: درباره این موضوع با شورای نگهبان و آقای جنتی صحبت خواهم کرد که بر اساس آن زمینه حضور نمایندگانی از احزاب فراهم شود.

رحمانی فضلی با بیان این که احزاب باید سعی کنند اعتماد مردم نسبت فعالیت آنان بیشتر شود، ابراز کرد: امروز نسبت به احزاب نگاه مثبتی در جامعه وجود دارد اما برای جلب اعتماد عمومی مردم و عمق بخشی به آن باید بیشتر تلاش شود.

وی افزود: با توجه به شرایط منطقه و جهانی، وحدت امری ضروری برای ما است که باید حفظ و تقویت شود نباید انسجام کشور دچار خدشه گردد در غیر این صورت ما دچار خسارت خواهیم شد.

وزیر کشور با بیان این که نباید در انتخابات مسائل حساس مطرح شود، گفت: یکی از مسائل حساس امنیتی امروز آب است که می‌تواند در استان‌ها محل اختلاف شود بنابراین نباید اجازه دهیم که انتخابات بعد امنیتی پیدا کند.

وی با بیان این که باید احزاب در جلب مشارکت مردم برای حضور در انتخابات فعالیت جدی داشته باشند، اظهار داشت: سلامت، امنیت و قانونی بودن انتخابات بسیار اهمیت دارد بنابراین احزاب برای  مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.

رحمانی فضلی با بیان این که امروز ضرورت وجود احزاب در کشور جدی است، ابراز کرد: در حال حاضر برای تاسیس حزبی جدید پرونده‌ای نداریم، باید احزاب ساماندهی شوند بنابراین در این زمینه از مشورت نمایندگان آنان استفاده خواهیم کرد.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: هیچ دولتی نمی‌تواند مسائل اجتماعی را به تنهایی تغییر دهد در این زمینه باید احزاب دولت را یاری دهند./807/پ202/ج

ارسال نظرات