۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۶۸۶۵۹
قائم‌مقام آستان قدس رضوی خبر داد؛

راه‌اندازی نمایندگی آستان قدس رضوی در همه استانهای کشور

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر توسعه اندیشه‌های نورانی رضوی در سراسر کشور، گفت: در این راستا به‌ زودی دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در تمامی استانهای کشور راه‌اندازی می‌شود.
بختیاری - قائم مقام آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سید مرتضی بختیاری، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی امروز در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی، از راه‌اندازی دفاتر نمایندگی آستان قدس در تمامی استانهای کشور خبر داد و افزود: توسعه اندیشه‌های منور رضوی به سراسر ایران اسلامی یکی از سیاستها و رویکردهای تولیت آستان قدس رضوی است.

وی با بیان اینکه به همین منظور دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استانهای مختلف کشور راه‌اندازی می‌شود، اضافه کرد: بدون شک توسعه اندیشه‌های نورانی رضوی در سراسر کشور سبب تحول و توسعه در همه عرصه‌ها خواهد شد.

بختیاری ادامه داد: با راه‌اندازی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی، با الطاف امام رضا (ع) زمینه‌ها و بسترهای توسعه و رشد بیش از پیش این استان مهیا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن شرایط زیارت آسان برای محرومان یکی از رویکردهای این دفتر نمایندگی است، خاطرنشان کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم به‌ویژه محرومان و نیازمندان بایستی از همه ظرفیتهای مردمی و دولتی استفاده شود.

بختیاری با یادآوری حمایتهای مالی آستان قدس رضوی از طرحهای عمرانی در خراسان شمالی، اظهار کرد: مساعدت برای راه‌اندازی راه‌آهن مشهد ـ بجنورد ـ گرگان، ساخت مجتمع های بین‌راهی و غیره تنها برخی از اقدامات آستان قدس رضوی برای اهالی ولایتمدار خراسان شمالی است.

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی هم در این مراسم با اشاره به اینکه راه‌اندازی دفاتر آستان قدس رضوی در استانهای مختلف کشور موضوعی تشریفاتی نیست، افزود: تشکیل نهضت فرهنگی برای خدمات‌رسانی به مردم یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی این دفاتر است.

وی با بیان اینکه از تولیت آستان قدس رضوی انتظاراتی برای کمک به رشد و توسعه خراسان شمالی داریم که باید به آنها توجه شود، اظهار کرد: باید کمک آستان قدس رضوی به خراسان شمالی با نگاه حمایتی و نه اقتصادی انجام شود.

صالحی با اشاره به اینکه تکمیل و راه‌اندازی پروژه سیمان سمنگان یکی از نیازهای اساسی خراسان شمالی است، افزود: تجهیز و راه‌اندازی این واحد صنعتی بزرگ نقش مؤثری در اشتغال‌زایی و رفع بیکاری دارد و با توجه به اینکه غالب سهام این کارخانه به آستان قدس رضوی تعلق دارد انتظار داریم هرچه سریع‌تر پیگیریهای لازم برای فعال شدن این پروژه صورت گیرد.

وی گفت: تلاش برای راه‌اندازی راه‌آهن مشهد ـ بجنورد ـ گرگان، راه‌اندازی مجتمع های بین‌راهی، تکمیل و تجهیز فرودگاه بجنورد، محرومیت‌زدایی و غیره برخی از درخواستهای مردم خراسان شمالی از آستان قدس رضوی است.

گفتنی است، در این آیین محمد اکبرزاده به‌ عنوان نخستین سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی معرفی شد و فعالیت خود را به‌ صورت رسمی آغاز کرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات