۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۶۹۰۸۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

سیاست های آمریکا در سایه مقاومت مردم منطقه شکست خورد

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که همه سیاست های آمریکا در منطقه به ویژه در سوریه و عراق با شکست سنگینی مواجه شد، گفت: تلاش های آمریکا و دیگر کشورهای غربی و عربی با ایستادگی و مقاومت مردم منطقه بی نتیجه ماند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از طلاب و دانشجویان در دفتر امام جمعه قائمشهر با بیان این که انقلاب اسلامی با وحدت حوزه و دانشگاه به پیروزی رسید، گفت: امروز نیز یکی از بهترین راه های از بین بردن دسیسه ها و توطئه های دشمنان همبستگی میان حوزویان و دانشگاهیان است.

وی با بیان این که امروز بیشتر از هر زمان و مکانی دانشگاه و حوزه، به یگانگی و همبستگی احتیاج دارند، خاطرنشان کرد: رشد و بالندگی کشور و همچنین جلوگیری از تحقق توطئه های دشمنان تقویت این دو رکن علمی کشور است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمن برای تحقق اهداف و برنامه های خود تلاش می کند رابطه میان حوزویان و دانشگاهیان خدشه دار کند، بیان داشت: هر چقدر رابطه میان حوزه و دانشگاه بیشتر تقویت شود به حتم دشمن کمتر به اهداف خود در کشور دست خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه راه نفوذ دشمن به کشور را خواهد بست، تصریح کرد: اگر امروز به دنبال پیشرفت و تعالی کشور در همه بخش ها هستیم باید از اختلافات سطحی میان این دو بال علمی کشور بکاهیم.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که حوزه و دانشگاه هر یک در پیشرفت کشور نقش مهم و اثرگذاری بر عهده دارند، افزود: در جریان پیروزی نهضت امام خمینی(ره)، حوزویان پشت سر بنیانگذار انقلاب اسلامی حرکت کردند و دانشگاهیان نیز همراه با حوزویان نهضت انقلاب را به پیروزی رساندند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حضور حوزه و دانشگاه در همه صحنه ها و برنامه های پس از پیروزی انقلاب نیز پررنگ و اثربخش بوده است، بیان داشت: اگر نقش آفرینی حوزویان و دانشگاهیان نبود، امروز در بسیاری از بخش های کشور نمی توانیم به رشد و پیشرفت مناسب دست پیدا کنیم.

امام جمعه قائمشهر همچنین به نقش حوزویان و دانشگاهیان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس طلاب و دانشجویان با تمام توانشان از مقاصد انقلاب اسلامی دفاع کردند و امروزه با سرلوحه قرار دادن آرمان های شهدا خود را از وابستگی به شرق و غرب رهایی داده و با تمام توان از اسلام در برابر آسیب‌های دشمنان دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که دست های پشت پرده و شیطانی به دنبال ایجاد فاصله میان حوزه و دانشگاه است، گفت: دشمن می تواند امروز مهم ترین سد در برابر خواسته های شوم و خطرناک خود را حضور با صلابت حوزویان و دانشگاهیان می داند.

امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که برخی اختلاف نظرهای سطحی میان حوزویان و دانشگاهیان باید از میان برداشته شود، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین مسائلی که باید مورد توجه حوزه و دانشگاه قرار گیرد حفظ انقلاب و دستاوردهای ارزشمند آن است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان اینکه امروزه استکبار جهانی توجه بسیاری بر روی دانشجویان دارد، بیان کرد: استکبار در جنگ نرم به دنبال نفوذ در افکار جوانان است و دانشجویان و دانشگاهیان باید هوشیار باشند و راه مبارزه با جنگ نرم را درک کنند و مسؤولیت دانشگاهیان سنگین‌تر است چون درک و فهم آنان بالاتر است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمن از هر ظرفیتی برای از بین بردن انقلاب و آرمان های نظام اسلامی استفاده می کند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به همین آسانی به دست نیامده که عده ای می خواهند برای منافع حزبی و گروهی خود آرمان ها و ارزش های انقلاب را تضعیف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که ملت ایران ثابت کردند که هیچ گاه زیر بار ظلم و زیاده خواهی های دشمنان نخواهند رفت، بیان داشت: ملت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی در برابر هر گونه زیاده خواهی های دشمنان با صلابت و اقتدار خواهند ایستاد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امام راحل قبل از پیروزی انقلاب، اقدامات فرهنگی را راس امور می‌دانست، بیان کرد: دفاع از اسلام وظیفه مؤمنان است و اگر کسی سر ستیز با مومنی را داشته باشد شما او را تهدید نکنید بلکه اگر فتنه علیه ایران اسلامی را مشاهده کردید برای خنثی کردن فتنه مسلمانان باید پیش قدم شوند.

امام جمعه قائمشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فتنه در قرآن به معنای فریب و امتحان بیان شده است، گفت: تشکیل گروه داعش در سوریه، عراق، لبنان و یمن یک فتنه است که باید در مقابل فتنه ایستادگی کرد تا به کشورهای مسلمان جهان هجمه وارد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از جهانی شدن جبهه مقاومت بسیار هراسان است، تصریح کرد: تشکیل گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه تنها با هدف از بین بردن جبهه مقاومت و گسترش اسلام آمریکایی بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که همه سیاست های آمریکا در منطقه به ویژه در سوریه و عراق با شکست سنگینی مواجه شد، ادامه داد: تلاش های آمریکا و دیگر کشورهای غربی و عربی با ایستادگی و مقاومت مردم منطقه بی نتیجه ماند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که آمریکا فکر می کرد با تشکیل گروه های تروریستی و به راه انداختن جنگ ها فرقه ای می تواند به اهداف شوم خود در منطقه دست یابد، گفت: اما با هوشیاری جبهه مقاومت همه نقشه های آمریکا در منطقه نقش بر آب شد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی به ویژه آمریکا از اقتدار و عظمت ایران اسلامی به شدت هراسان است، افزود: سیستم های موشکی جمهوری اسلامی خواب را از چشمان آمریکایی ها گرفته است و به دلیل تلاش می کنند که با تحریم های خود مانع تقویت توان نظامی کشورمان شوند./202/950/ب1

ارسال نظرات