۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۴۷۰۹۷۳
آیت الله علما:

دلبستگی به شیطان سبب انحراف و تباهی انسان است

آیت الله علما با اشاره به اینکه دلبستگی به شیطان سبب انحراف و تباهی انسان است، گفت: انسانهایی که به غیراز خداوند امید داشته و دلبسته هستند به سمت هوای نفسانی خویش حرکت می کنند.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه گذشته در سلسله جلسات اخلاقی خود در مسجد حاج شهباز خان، ابراز داشت: عمل کمی که با تقوا همراه باشد از عمل بسیاری که بدون تقوا باشد بهتر و تأثیرگذارتر است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با استناد به حدیثی از امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: گناهان اسباب سرکشی بوده و انسان را در آتش می سوزانند و دری از حرام را به سوی انسان می گشایند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: انسانهایی که اعمال و رفتارشان همراه با اجتناب از گناه نباشد از شیعیان و محبان اهل بیت(ع) نیستند، بنابراین تقوا و پارسایی سبب خشنودی خداوند و انبیای الهی خواهد شد.

این مسؤول در ادامه با معرفی آن دسته از افرادی که به رحمت خداوند امیدی ندارند، اظهار داشت: انسانهایی که به غیر از خداوند امید داشته و دلبسته هستند به سمت هوای نفسانی خویش حرکت می کنند و نهایتأ این مسیر نتیجه ای جز زوال و نابودی به همراه نخواهد داشت.

آیت الله علما افزود: هر کس که از ترس خداوند گناه و یا عمل حرامی را ترک کند و خشنودی خداوند را به لذت گناهی که مرتکب می شود ترجیح دهد قطعا خداوند متعال او را از آتش جهنم نجات خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد: انسانهای مؤمن و متقی در فتنه ها باوقار و در دشواری ها صبور و شکرگزار هستند، مؤمنان از امیال شیطانی اجتناب می ورزند و همواره درصدد یاری مستمندان و فقرا هستند.

امام جمعه کرمانشاه در پایان با اشاره به فتنه های شیطان و نقشه های آن، مطرح کرد: اسلام و انقلاب همواره مورد هجوم ضدارزشها و هجمه های مختلف قرار گرفته است، اما ملت انقلابی با بصیرتی که از مکتب انبیای الهی نشأت گرفته است از ارزشها و دستاوردهای ائمه اطهار(ع) پاسداری می کنند./857/202/ب2

ارسال نظرات