۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۷۳۵۷۸
آیت الله دری نجف آبادی:

آیت الله هاشمی در زندان هم دست از فعالیت برنمی داشت

امام جمعه اراک با اشاره به اهمیت کار سازمانی و جمعی گفت: حوزه های علمیه و طلاب باید دست به کار سازمانی و جمعی بزنند، همانند آیت الله هاشمی رفسنجانی که در کشور در زمینه ها و ابعاد مختلف در راه پیشبرد انقلاب قدم گذاشته بود.
آیت الله دری نجف آبادی آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرینه امام راحل و رهبر معظم انقلاب و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حسینیه امام(ره) شهر همدان برگزار شد، بیان داشت: فقدان این مجاهد فی سبیل الله و استوانه ایمان و خدمت و فداکاری را محضر حضرت بقیة الله اعظم و رهبر معظم انقلاب و مردم همیشه در صحنه ایران تسلیت می گویم.

وی ادامه داد: وقتی مومن فقیهی از دنیا می رود شکاف عظیمی در پیکره نظام اسلامی وارد می شود که دیگر قابل جبران نخواهد بود، البته به لطف خداوند متعال هرگاه سرداری نقش بر زمین می شود فرد دیگری جایگزین ایشان می شود تا آرمان های اسلام و انقلاب را پیش ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: سعی ما این است که بتوانیم عرصه را برای قیام مهدوی و علوی فراهم کنیم پس در این راه باید بدون ترس و واهمه این آرمان را پیش ببریم.

وی افزود: همواره در طول نهضت های پویا سرداران بزرگی در راه خدمت و مجاهدت سر به آستان خداوند متعال فرو برده اند و در عوض لطف الهی شامل شده و فرد دیگری جایگزین ایشان شده تا راه او را ادامه دهند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارتحال رهبر کبیر انقلاب و انتخاب شدن رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: بعد از ارتحال امام راحل همه در انتظار بودند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است که با عنایت خداوند متعال رهبر معظم انقلاب جایگزین ایشان شدند.

وی در ادامه با اشاره به سکانداری رهبر معظم انقلاب افزود: البته در تبیین نظر امام راحل در رابطه با آیت الله خامنه ای شهادت آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که سبب تغییر رای مجلس خبرگان رهبری شد.

آیت الله دری نجف آبادی ظهار داشت: نباید با رفتار های اشتباه، زمینه لطف و فیض خداوند متعال را از بین ببریم و خود را از نسیم های رحمت الهی که بسوی ما می وزد محروم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت کار سازمانی و جمعی گفت: حوزه های علمیه و طلاب  باید دست به کار سازمانی و جمعی بزنند، همانند آیت الله هاشمی رفسنجانی که در کشور در زمینه ها و ابعاد مختلف در راه پیشبرد انقلاب قدم گذاشته بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بعد از اهل بیت(ع) علمای دین می شوند مرجع امور گفت: در 1400 سال اخیر پیوندی بین علما و مردم نهادینه شده که که قطع نشدنی است و این امر مرهون زحمات فراوان علما است.

وی ادامه داد: شاگردان امام راحل هر کدام در سنگری مانند باغ بزرگی که در آن نهال هایی کاشته می شود به ثمر رسیدند و این درختان تنومند در هر منطقه ای پرچم امام راحل و انقلاب را بالا بردند و انقلاب اسلامی با اراده ومشیت الهی محقق شد.

وی با اشاره فعالیت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان مبارزه بارژیم پهلوی گفت: ایشان حتی در زندان دست از کار برنداشته و آثار قرآنی فراوانی همچون تفسیر راهنما، فرهنگ قرآن و دیگر عناوین را به اسلام هدیه کرده است.

وی در پایان باشاره به ولایت مداری آیت الله هاسمی رفسجانی تصریح کرد: در همه زمینه ها در بین نیروهای انقلابی رهبر معظم انقلاب حرف آخر را می زند و اختلاف نظر آیت الله هاشمی نتیجه فقاهت بود نه از روی عناد، و توصیه من به شما این است با اتحاد و هم بستگی از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع و آب به آسیاب دشمن با تفرقه نریزید./979/پ202/ج

 

 

 

ارسال نظرات