۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۷۴۵۲۶
آیت الله دری نجف آبادی مطرح کرد؛

دشمنی آمریکا با ما هیچگاه تبدیل به دوستی نمی‌‌شود/ نقد منصفانه گامی برای بالندگی نظام

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دشمنی آمریکایی ها با ایران اسلامی هیچ گاه تبدیل به دوستی نمی شود، گفت: در بحث برجام حرف های اوباما، کری و اکنون ترامپ رییس جمهور آمریکا با یکدیگر متفاوت است و آنان عهد شکن هستند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امام جمعه اراک صبح امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی که در بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران اسلامی هیچ گاه تبدیل به دوستی نمی شود، گفت: در بحث برجام حرف های اوباما، کری و اکنون ترامپ رییس جمهور آمریکا با یکدیگر متفاوت است و آنان تعهد شکن هستند.

برخوردهای آمریکایی ها برخوردهای دوگانه و جاهلانه است

آیت الله دری نجف آبادی افزود: آن ها قرار داد برجام را با ایران اسلامی به امضا رساندند و شورای امنیت نیز این قرارداد را تایید کرده است و اوباما هم تاکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران در بحث برجام به تعهداتش عمل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه برخوردهای آمریکایی ها برخوردهای دوگانه و جاهلانه است، خاطر نشان کرد: امروز آمریکایی ها شیوه های جاهلیت را به پیش گرفته اند و باید اخلاق خود را اصلاح کنند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه ایران اسلامی همواره حامی مظلومان و مستضعفان بوده و از موضع خود درباره استقلال کشورهای مسلمان به هیچ عنوان کوتاه نمی آید، اظهار داشت: امروز شاهدیم آمریکایی ها ایران اسلامی را تروریست معرفی می کنند در صورتی که خود برای دست اندازی به منابع کشورهای اسلامی حمایت از تروریست ها را در دستور کار قرار داده اند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی خار چشم دشمنان نظام اسلامی 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی سبب خدمات ارزنده ای در کشور شد، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی خار چشم دشمنان نظام اسلامی بود و در هر زمان به خوبی در مقابل توطئه دشمنان و بدخواهان نقش آفرینی کرد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی  به طور مستقیم و غیر مستقیم در انقلاب نقش داشته و تاثیر گذار بود، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی  یک عالم، خدمتگزار، مدیر موفق بود و همچنین وی الگوی بزرگ و خوبی برای روحانیان و طلبه ها و خدمتگزاران دینی هست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، آیت الله هاشمی رفسنجانی را از سرمایه های ارزشمند نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: راه اندازی مترو تهران یکی از خدمات ماندگار آیت الله هاشمی رفسنجانی است و در زمانی که فرهنگ استفاده از مترو در تهران نهادینه نشده بود، آیت الله هاشمی رفسنجانی با درایت و جسارت منحصر به فردی از راه اندازی مترو حمایت کرد که امروز آثار و برکات این طرح در جامعه برای همگان مشهود است.

بانک ها باید درمسیر گره گشایی در جامعه نقش آفرینی کنند

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان اینکه مدیران و مسؤولان در برابر امام راحل، شهدا، در برابر نسل های امروز و فردا و تاریخ مسؤولیت دارند، گفت: دوره های مدیریت و مسؤولیت ها زود گذر است و باید با برنامه ریزی و تلاش در مسیر خدمت به نظام، انقلاب و مردم گام برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه بانک ها باید در مسیر گره گشایی در جامعه نقش آفرینی کنند، گفت: بانک باید در مسیر خدمات ارزنده به ملت گام بردارد و در سود و زیان با مردم شریک شود.

انتقاد منصفانه گامی در راستای بالندگی نظام

آیت الله دری نجف آبادی تأکید کرد: نقدهای منصفانه سبب پیشرفت و موفقیت کشور می شود و انتقاد منصفانه گامی در راستای بالندگی نظام است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: منتقدان به دولت باید در هر شرایطی شرط انصاف را رعایت کرده و از تخریب مسؤولان پرهیز کنند و نقد سازنده را در پیش بگیرند.

نباید تحت تاثیر شگردها و وسوسه های شیاطین قرار بگیریم

آیت الله دری نجف ابادی در ادامه سخنان خود با تفسیر بخشی از خطبه های نهج البلاغه امام علی(ع) افزود: شیطان همواره در کمین است و همه را بسیج کرده است و باید هوشیار بود و نباید تحت تاثیر شگردها و وسوسه های شیاطین قرار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه شیطان به دنبال تخریب اعتقادات بندگان مخلص خداوند است، خاطر نشان کرد: مسلمانان باید در هر شرایطی نسبت به توطئه های شیطان آگاه باشند و در برابر آنان ایستادگی کنند.

اکسیژن و هوای جامعه باید پاک باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با اشاره به روز هوای هوای پاک، گفت: برخی از پالایشگا ها در کشور 32 درصد مازوت تولید می کنند و این اقدام خسارت بسیار بزرگی برای کشور محسوب می شود و باید خود را اصلاح کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به شهرهای آلوده در کشور، بیان کرد: امروز شاهدیم که شهرهای آلوده رو به افزایش هستند و مسؤولان باید در مسیر تولیدات پاک و سوخت پاک در کشور گام بردارند و سبب آرامش مردم شوند.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین عوامل آلایندگی شهر اراک وجود خودروها و موتور سیکلت های فرسوده است، تصریح کرد: مسؤولان استانی باید نسبت به جایگزین کردن خودروهای جدید و استاندارد گامی اساسی در راستای رفع آلاینده ها بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه هوا و اکسیژن سالم حق تمامی مردم است، بیان کرد: اکسیژن و هوای جامعه باید پاک باشد و امروز در مقابل تهاجم آلودگی ها باید تلاش کنیم و نباید اجازه بدهیم تا آلودگی ها بیش از پیش افزایش یابد.

به گزارش رسا، درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر 15 روز  یک بار روزهای چهارشنبه در بیت نماینده ولی فقیه با حضور مدیران استانی برگزار می شود./201/842/ب1

ارسال نظرات