۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۷۴۹۸۵
حجت‌الاسلام رفیعی مطرح کرد؛

انحراف مردم از دین در دوران غیبت، بزرگ‌ترین نگرانی ائمه اطهار

عضو هیأت علمی جامعه المنصطفی العالمیه گفت: همه امامان معصوم نگران دین مردم در دوران غیبت بودند که مبادا از دین و عقایدشان منحرف شوند.
عطر عاشقی حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رفعیی در برنامه عطر عاشقی که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان اینکه امامت ائمه اطهار 250 سال به طول انجامید، گفت: زمان غیبت امام عصر(عج) پنج برابر دوران امامت یازده امام دیگر به طول انجامیده است و دلیل این غیبت طولانی برای شیعیان جای تدبر و تامل دارد.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: همه امامان معصوم نگران دین مردم در دوران غیبت بودند که مبادا از دین و عقایدشان منحرف شوند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه دینداری مردمان آخر الزمان از طریق آیات و احادیث میسر شده است، ابراز کرد: امام صادق(ع) فرمودند: شیعیان آخر الزمان برادران ما هستند؛ در روایتی دیگر آمده است که نماز و عبادات مردم در عصر غیبت چند برابر نسبت به عبادات دیگر مسلمانان در دوران امامان معصوم است.

وی با بیان اینکه همه ادیان به ظهور منجی اعتقاد دارند، گفت: شیعیان معتقد هستند که منجی آخر الزمان متولد شده و هم اکنون در عصر غیبت کبری به سر می‌برند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به دو فرهنگ انتظار و ابتذال، بیان کرد: فرهنگ ابتذال درصدد گمراه کردن مردم و فرهنگ انتظار در راستای هدایت مردم به سوی صراط مستقیم فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه انسان منتظر سرباز امام عصر است و در جهت تحقق امر فرج از هیچ عمل خیری کوتاهی نمی‌کند، گفت: سربازان امام زمان(عج) دوستدار خداوند و از محبان الهی هستند و افرادی بسیار متواضع بوده و تواضع در وجود آنان نهادینه شده است.

وی افزود: سربازان امام عصر در عین تواضع در برابر دشمنان محکم و استوار هستند و اهل جهاد و تلاشند و در راه جهاد به هیچ حد و مرزی اهمیت نمی‌دهند و دیگر این که آنان هرگز از سرزنش سرزنش کنندگان ترس و واهمه‌ای ندارند.

این استاد حوزه علمیه درباره اینکه یاران امام زمان(عج) با اشاره به عمر طولانی امام عصر(عج) و شبهه افکنی دشمنان که چگونه یک انسان می‌تواند عمر طولانی داشته باشد، گفت: تاریخ گواهی می‌دهد که حضرت نوح عمری طولانی داشته و این امر غیر ممکن نیست و هدف دشمنان از طرح این شبهه ایجاد تردید در اذهان مردم و جوانان است.

حجت الاسلام رفیعی در پایان با تاکید بر اینکه امید بالاترین اثر انتظار است، خاطرنشان کرد: امید سبب حرکت و پیشرفت انسان می‌شود اعتقاد به وجود امام زمان(عج) اعتقاد به امام راکد نیست بلکه ایشان در همه لحظات حاضر و ناظر اعمال انسانها است، قوام عالم هستی به دست ایشان است و خداوند به برکت وجود مبارک آن حضرت به بندگان خویش نعمت عطا می‌کند./202/813/ب1

ارسال نظرات