۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۷۵۳۶۷
مدرس روزنامه‌نگاری اقتصادی:

اقتصاد مقاومتی فراحاکمیتی است

مدرس روزنامه‌نگاری اقتصادی گفت: اقتصاد مقاومتی فراحاکمیتی بوده و دولتی نیست در این زمینه باید سیاست‌گذاری‌های لازم صورت گرفته و دولت آن را اجرا کند.
ایلچی اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن ایلچی مدرس روزنامه‌نگاری اقتصادی امروز در بیست و دومین نشست تخصصی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با موضوع «نقش رسانه‌ها در گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی» که در همین مرکز برگزار شد، گفت: رسانه‌های ما بدون شناخت دقیق اقتصاد مقاومتی نسبت به آن رویکرد شعاری دارند.

وی افزود: با تحقیقات انجام شده رسانه‌ها و روزنامه‌ها بسیار اندک یا بدون مطالعه عمیق به موضوع اقتصاد مقاومتی پرداختند.

ایلچی درباره نگرش روزنامه‌نگاران به موضوع اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یک برنامه مدرن است که مفاهیمی نظیر کارآفرینی، استانداردسازی، دانش بنیان بودن و... را تبیین می‌کند اما متاسفانه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران نسبت به اقتصاد مقاومتی نگاه‌های متفاوت دارند، حتی برخی از آنها مفهوم اقتصاد ریاضتی را برداشت کردند.

مدرس روزنامه‌نگاری اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی صرفا به کشور ما تعلق ندارد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی موضوعی فرازمانی و فرامکانی است جناحی و سیاسی نیست، اگر برخی مسؤولان سیاسی از آن صحبت می‌کنند دلیل بر سیاسی بودن آن نیست.

وی با اشاره به جریان‌سازی رسانه‌ها، بیان داشت: برای انتشار مطالب اقتصاد مقاومتی ما باید مدل خاصی داشته باشیم و درباره آن سیاست‌گذاری‌های لازم انجام دهیم در این زمینه رسانه به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

ایلچی افزود: اقتصاد مقاومتی فراحاکمیتی بوده و دولتی نیست در این زمینه باید سیاست‌گذاری‌های لازم صورت گرفته و دولت آن را اجرا کند.

مدرس روزنامه نگاری در پایان خاطرنشان کرد: در اوج تحریم موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شده و رسانه‌ها از آن استقبال کردند اما به مرور کمتر به آن پرداختند./202/807/ب1

ارسال نظرات