۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۷۵۴۷۱

بیست و دومین نشست تخصصی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد

بیست و دومین نشست تخصصی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در مرکز مطالعات برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و دومین نشست تخصصی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با موضوع نقش رسانه‌ها در گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی امروز با حضور و سخنرانی چند تن از مسؤولان وزارت ارشاد و رسانه در مرکز مطالعات برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد.

در ابتدای این نشست گیتا علی‌آبادی مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها گفت: این نشست با هدف بررسی میزان عملیاتی شدن مفهوم  اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در پیشرفت اقتصاد مقاومتی بسیار موثر هستند، عنوان کرد: رسانه‌ها باید به ما کمک کنند که الگو و دیدگاه اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم وارد شود در همین زمینه هم باید از دولتی بودن خارج شوند.

در ادامه این نشست خانم زهره جوادیه کارشناس و پژوهشگر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، گفت: از زمانیکه رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند با بررسی‌های انجام شده روزنامه‌های سراسری در فصل بهار بیشترین مطلب را درباره این موضوع داشتند.

کارشناس و پژوهشگر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها افزود: در 28 روزنامه سراسری درباره اقتصاد مقاومتی مطالبی در قالب گزارش نوشته شده اما مقالات تحلیلی بسیار کم هستند.

جوادیه اظهار داشت: در زمینه اقتصاد مقاومتی مساله کارآفرینی بیشترین موضوعی است که روزنامه‌ها به آن پرداختند.

همچنین در ادامه محمد حیدری مدیر کل اداره تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعات وزارت ارشاد، گفت: جنگ امروز کشورها اقتصادی و بسیار پیچیده است که دولت و ملت‌ها درگیر آن شده‌اند.

وی افزود: ما تحریم‌های بسیار سنگینی را تحمل کردیم سیاست اقتصاد مقاومتی مسیر برون‌رفت از این شرایط سخت است که باید کارشناسان سیاسی و اقتصادی آن را به گفتمانی با اندیشه واحد تبدیل کنند.

در ادامه محسن ایلچی مدرس روزنامه‌نگاری اقتصادی گفت: اقتصاد مقاومتی فراحاکمیتی بوده و دولتی نیست در این زمینه باید سیاست‌گذاری‌های لازم صورت گرفته و دولت آن را اجرا کند.

در پایان این نشست علی‌اکبر کاراندیش معاون اداری مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی بدون گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

وی افزود: گفتمان‌ و فرهنگ‌ اقتصاد مقاومتی باید از طریق‌ رسانه‌ها با دلایل منطقی و کارشناسی مسئولان به مردم منتقل شود.

کاراندیش خاطرنشان کرد: گفتمان‌سازی سبک زندگی و اصلاح الگوی مصرف از جمله پروژه‌ها در دستور کار وزارت ارشاد است./202/807/ب1

ارسال نظرات