۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۷۵۷۵۰
معاون پژوهش حوزه علمیه مریانج:

برداشت های افراد نسبت به مشکلات و هیجانات متفاوت است

حجت الاسلام مولایی گفت: انسان ها در رابطه با هیجان ها برداشت های متفاوتی دارند و نمی توان توقع داشت افراد درباره یک مسأله نظرات مشخص و واحدی داشته باشند.
مشکلات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام جواد مولایی، معاون پژوهش حوزه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج شب گذشته در نشست تربیت مشاوره که در حوزه علمیه آخوند برگزار شد، اظهار داشت: اختلال استرس پس از آسیب که فرد، یک واقعه آسیب زا برای او پیش می آید و بعد این واقعه همواره برای او مجسم می شود و برای کودکان شش سال به بالا پیش می آید.

وی افزود: تجربه کردن مستقیم رویداد آسیب زا و شاهد بودن رویداد به صورتی که برای دیگران روی داده است و آگاهی از این که اتفاق آسیب زا برای یکی از نزدیکان او روی داده است و تجربه کردن مواجهه مکرر یا شدید با جزئیات ناخوشایند یک رویداد آسیب زا از ملاک هایی است که برای افراد بزرگسال در نظر گرفته می شود.

حجت الاسلام مولایی گفت: خاطرات ناراحت کننده آن دسته از خاطرات هستند که مکرر، غیر ارادی و مزاحم و آسیب زا هستند و رویاهای ناراحت کننده مکرر که در آنها محتوا و یا عاطفه رویا با رویداد آسیب زا ارتباط دارد.

وی اظهار داشت: انسان ها در رابطه با هیجان ها برداشت های متفاوتی دارند و نمی توان توقع داشت افراد درباره یک مسأله نظرات مشخص و واحدی داشته باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه رسول اکرم(ص) گفت: تغییرات منفی در شناخت ها و خلق های مرتبط با رویدادهای آسیب زا که بعد از شروع بدتر می شوند که عقاید با انتظارات منفی مداوم از دیگران در آن مؤثر است.

حجت الاسلام مولایی در ادامه ابراز داشت: شناخت های تحریف شده مداوم درباره علت و واقعه انجام شده و حالت های هیجانی مداوم و کاهش محسوس علاقه به فعالیت های مهم و شرکت در آنها در افراد بروز می کند.

وی ادامه داد: ناتوانی مداوم در تجربه کردن هیجانات مثبت افراد دیگر توانایی خود را از دست می دهند و احساس گسستگی از دیگران دارند.

حجت الاسلام مولایی در پایان گفت: تغییرات محسوس در برانگیختگی در این موارد ثابت می شود رفتار تحریک پذیر و طغیان خشم، گوش به زنگ بودن، مشکلاتی در رابطه با تمرکز، اختلال خواب و رفتار بی پروا و نابودی خود از نشانه های این مسأله است./979/202/ب2

ارسال نظرات