۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۴۷۵۹۶۸
آیت الله دری نجف آبادی:

دولتمردان از فداکاری آتش نشانان درس بگیرند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مسؤولان از حادثه پلاسکو کسب تجربه کنند، گفت: حادثه ساختمان پلاسکو اگر چه خسارت های مالی و جانی بسیاری را به دنبال داشت اما مسؤولان باید از این حادثه درس بگیرند و با جدیت در جهت مقابله با تکرار حوادثی از این دست گام بردارند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه سه شنبه در آیین گرامیداشت شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو در مسجد سیدهای اراک، بیان کرد: حادثه پلاسکو سبب داغدار شدن ملت ایران اسلامی شده است و باید با پیشگیری و برنامه ریزی های مورد نظر تدابیری حکیمانه اندیشیده شود تا مردم ما شاهد اینگونه حوادث ناگوار نباشند.

مسؤولان در مسیر توسعه ایران اسلامی تلاش کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مسؤولان از حادثه پلاسکو کسب تجربه کنند، گفت: حادثه ساختمان پلاسکو اگر چه خسارت های مالی و جانی بسیاری را به دنبال داشت اما مسؤولان باید از این حادثه درس بگیرند و با جدیت در جهت مقابله با تکرار حوادثی از این دست گام بردارند. 

آیت الله دری نجف آبادی فداکاری، رشادت و ایثار آتش نشانان حادثه ساختمان پلاسکو را بهترین الگوی خدمت و تعهد و وجدان کاری در جامعه ایران اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امروز دولتمردان باید از فداکاری های آتش نشانان حادثه ساختمان پلاسکو الگو بگیرند و با تمام توان در مسیر توسعه ایران اسلامی تلاش کنند.

تا خاک‌برداری نهایی و یافتن شهدا صبور باشیم

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به نخستین شهید آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: بهنام میرزاخانی جزء اولین شهدایی است که با ۷۰ درصد سوختگی جان به جان آفرین تسلیم کرد و همچنین برای یافتن شهدای آتش نشان دیگر باید تا خاک‌برداری نهایی صبور باشیم تا در نتیجه شهدای دیگر نیز مشخص شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه امروز عزت و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون شهدای والامقام هستیم، ابراز داشت: شهدا قدم در راه حق و عدالت خواهی، دفاع از اسلام و اهل‌بیت(ع) گذاشتند و فداکارانه در شعله‌های آتش، جانانه جانشان را فدای هم نوعان خود کردند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه خسارت های انسانی هرگز جبران نخواهد شد، گفت: آتش‌نشانان با به خطر انداختن جان خود برای تخلیه 600 واحد تجاری شتاب کردند و مردم را نجات دادند، اما با ویران شدن ساختمان، خود در دام افتادند و اگر از خودگذشتگی آنها نبود قطعا تلفات انسانی بسیاری را شاهد می‌شدیم.

ضرورت بانک اطلاعاتی درباره ساختمان‌های قدیمی

امام جمعه اراک با بیان اینکه با توجه به قدمت بیش از 40 ساله ساختمان پلاسکو و قابل اشتعال بودن اجناس و تجهیزات آنجا باید از پیش تدابیر بیشتری نسبت به حفظ امنیت ساختمان اندیشیده می‌شد، اظهار داشت: ساختمان‌های قدیمی همچون پلاسکو باید هر سه سال یکبار بازسازی شده و تحت کنترل و مراقبت باشند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با تاکید بر ضرورت به وجود آوردن بانک اطلاعاتی درباره ساختمان‌ها به ویژه ساختمان‌های قدیمی، بیان داشت: این بانک اطلاعاتی باید متشکل از فایل‌های فنی و کارشناسی در مورد ایمنی و مقاومت در برابر آتش سوزی، همچنین متشکل از تمام جزئیات اعم از عمق ساختمان، مصالح، نوع سوخت، تاسیسات آب و برق در ساختمان باشد.

به گزارش رسا، مجتمع تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران صبح روز پنجشنبه گذشته دچار حریق شد و فرو ریخت که در این حادثه شماری از آتش نشانان به شهادت رسیدند و عملیات آوار برداری و امدادرسانی همچنان ادامه دارد./202/842/ب1

ارسال نظرات