۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۴۷۷۲۴۸

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

بهره برداری از ۲۶۵ پروژه عمرانی در بندرعباس در دهه فجر، تاکید بر تبیین ارزش های دهه فجر برای جوانان و برگزاری دوره آموزشی ویژه اصناف و بازاریان در شهرستان پارسیان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، احمد پویافر فرماندار بندرعباس گفت: امروز در سایه نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنیم، خیلی ها جانباز شدن و هنوز زخم رژیم ستم شاهی بر روی بدنشان وجود دارد و با آن زندکی می کنند.

وی افزود: هر ساله در دهه فجر دولت به اتفاق نهادها و سازمانها برنامه ها و پروژه های عمرانی را اجرا می کند. 

فرماندار بندرعباس تصریح کرد: امسال ۶۵۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱۷ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که از این تعداد ۲۶۵پروژه در شهرستان بندرعباس افتتاح خواهد شد. به تفکیک در شهر بندرعباس ۱۸۸پروژه و ۴۴پروژه در بخش مرکزی، ۱۲پروژه در بخش تخت، ۱۴پروژه در قلعه قاضی و هفت پروژه در فین جمعا با اعتباری بالغ بر ۱۶۳هزار میلیارد تومان مورد بهره برداری خواهد گرفت.

پویافر بیان کرد: در نخستین روز، رژه موتورسواران بسیجی از فرودگاه تا گلزار شهدا را خواهیم داشت و همزمان با آن زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه جامعه الزهرا نواخته خواهد شد. بوق کشتی ها و قطارها هم در بندرعباس به صدا در خواهد آمد.

فرماندار شهرستان بندرعباس بیان داشت: روز سه شنبه همزمان با اولین روز دهه فجر مخزن ۱۰هزار مترمکعبی شمال غرب بندرعباس، پروژه دبستان ۱۲ کلاسه تدبیر مهر، دبستان ۱۲ کلاسه عبدالمجید آذرمهر هم در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. همچنین پروژه هنرستان هنرهای زیبای بندرعباس در شهرک طلائیه افتتاح خواهد شد.

ارزش های دهه فجر باید برای جوانان تبیین شود

حجت‌الاسلام رضا جوکار امام جمعه قشم در نشستی فرهنگی با موضوع تبیین برنامه های شهرستان در ایام شهادت حضرت فاطمه(س) که با حضور حجت‌الاسلام احمد غلامی رئیس تبلیغات اسلامی قشم برگزار شد اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) دلیل و سند موجودیت ما، و فاطمیه، سند تداوم شیعه است.

وی وجود اختلاف در تارخ شهادت حضرت فاطمه(س) را حکمتی الهی و فرصتی مغتنم در راستای ترویج انوار، معارف و سیره آن حضرت دانست و افزود: دانش آموزان، کودکان و خردسالان مورد توجه ویژه قرار گیرند.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: دانشگاه ها و حوزه های علمیه می بایست پیرامون ابعاد شخصیتی آن حضرت، حرکاتی علمی-پژوهشی در پیش گیرند.

حجت الاسلام جوکار، تعظیم شعائر و مبلمان فرهنگی- مذهبی شهرستان در مناسبت ها را خوب ارزیابی کرد و با تاکید بر تقویت محتوا در مراسم سنتی، افزود: در عصر حاضر لازم است از فضای مجازی جهت انتقال سیره اهل بیت و حضرت فاطمه زهرا(س)، حداکثر بهره برداری صورت پذیرد.

وی با اشاره به تقارن دو دهه فجر و فاطمیه، بیان داشت: در ایام فاطمیه شهر باید همچون سنوات گذشته رنگ و بوی فاطمی به خود بگیرید و با توجه به تقارن دو دهه فجر و فاطمیه، با تلفیق، برجسته و رسا سازی پیام ها و معارف ملی- مذهبی،فجری فاطمی را در قشم به ثبت خواهیم رساند.

برگزاری دوره آموزشی ویژه اصناف و بازاریان در شهرستان پارسیان

حجت‌الاسلام سید عیسی موسوی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گفت: دوره آموزشی تخصصی اخلاق و احکام کسب و کار ویژه اصناف و بازاریان بر اساس سهمیه اختصاص داده شده و با سخنرانی حجت‌الاسلام ولی گرجی در سالن اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پارسیان برگزار شد.

کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی پارسیان اظهار داشت: این دوره آموزشی جهت نهادینه کردن احکام و اخلاق اسلامی در رویه اجرایی عقود و قراردادها و دادوستدهای جامعه بر اساس شرع مقدس اسلام و آگاهی بخش در حوزه نحوه معاملات و کسب روزی حلال برگزار شد.

وی گفت: در این دوره حجت‌الاسلام ولی گرجی مسؤول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی و روحانی خود استقرار شهر پارسیان نکاتی را در رابطه با موضوعات اخلاق و احکام برای صنوف و حرفه های مختلف بازاریان بیان کرد./303/851/ب1

ارسال نظرات