۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۷۷۲۸۷
آیت الله دری نجف آبادی:

حوزه های علمیه با برنامه ریزی دقیق نقشه های شوم دشمنان را خنثی کنند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه حوزه های علمیه باید با برنامه ریزی دقیق نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را خنثی کنند، گفت: امروز حوزه های علمیه در کشور توانسته اند معنویت را در جامعه اسلامی ترویج و گسترش داده و در این مسیر تلاش کنند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در مراسم بازدید از مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء(ص) اراک، بیان داشت: حوزه های علمیه به عنوان مرکز پرورش عالمان دینی در جامعه اسلامی مطرح هستند و به خوبی نقش آفرینی می کنند.

استان مرکزی مهد پرورش علما و شخصیت های بزرگ فرهنگی و حوزوی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ایجاد مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء(ص) نیاز و ضرورت مهمی در استان مرکزی بوده که امروز محقق گردیده است، گفت: امروز فاز اول مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء (ص) اراک با تلاش ها و برنامه ریزی های پی در پی به نتیجه و به ثمر نشسته است.

آیت الله دری نجف آبادی استان مرکزی را مهد پرورش علما و شخصیت های بزرگ فرهنگی و حوزوی دانست و خاطرنشان کرد: مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء(ص) اراک با جدیت در بحث حوزه برادران، خواهران و خانه های سازمانی برای اسکان اساتید ورود پیدا کرده است.

ترویج و گسترش معنویت در جامعه اسلامی

امام جمعه اراک در ادامه با بیان اینکه حوزه های علمیه باید با برنامه نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را خنثی کنند، اظهار داشت: امروز حوزه های علمیه در کشور توانسته اند معنویت را در جامعه اسلامی ترویج و گسترش دهند و در این مسیر تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در جامعه اسلامی از جایگاه ارزشمند و گرانقدری برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه به خوبی توانسته اند در مسیر ترویج اندیشه های ناب دینی و گسترش اسلام ناب محمدی به موفقت های ارزشمندی دست یابند و تاثیر گذار باشند.

طلاب و روحانیان نماد اخلاق اسلامی در جامعه باشند

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه طلاب و روحانیان باید از فرصت ارزشمندی که در اختیار دارند در راستای گسترش مکارم اخلاقی بهره مند شوند، ابراز داشت: امروز شاهدیم مهمترین جایگاه را به خود اختصاص داده و در این راستا باید از لحاظ اخلاق و برخورد باید نمونه و نماد اخلاق اسلامی در جامعه باشد.

به گزارش رسا، در ادامه این بازدید عملیات اجرایی ساخت مراکز آموزش پیش حوزوی المهدی(عج) با حضور معاون رییس جمهور، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و استاندار آغاز شد.

گفتنی است، عملیات اجرایی مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء(ص) اراک از سال 91 در زمینی به وسعت 20 هکتار آغاز و مرحله نخست آن در 24 هزار متر مربع زیر بنا و 48 واحد مسکونی ویژه اساتید در 10 دی ماه سال 94 با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید به بهره برداری رسید./842/202/ب2

ارسال نظرات