۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۸۲۱
نماینده طلاب مشهد خواستار شد؛

لزوم رسیدگی به حل مشکلات طلاب خراسانی در قم

حجت الاسلام روحانی با ارائه آماری از طلاب مشهدی و مقاطع تحصلی آنها، بر لزوم توجه مسؤولان حوزه به حل مشکلات طلاب انتقالی خراسانی به قم تاکید کرد.
طلاب مشهد مجمع نمایندگان طلاب

حجت الاسلام حسن روحانی نماینده طلاب و فضلای مشهد در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مشهد حدودا 10 هزار طلبه دارد، اظهار داشت: تقریبا 1200 نفر از طلاب مشهدی ساکن قم هستند که بیش از 70 درصد آنها در سطح دو و سه و برخی از آنها در مؤسساتی مانند مؤسسه امام خمینی(ره) و مؤسسات فقهی دیگر مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در چشم اندازی که پیش بینی شده است حوزه مشهد بعد از حوزه قم دومین حوزه شیعیان جهان خواهد بود، که طلاب استانهای دیگر هم در آن مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام روحانی عنوان کرد: از طرف مجمع برای طلاب مشهدی برنامه های متفاوت تبلیغی و فرهنگی وجود دارد و جلساتی به صورت ماهانه و هفتگی برای آنها برگزار می شود که موضوع جلسه های ماهانه بیشتر در پیرامون مباحث خانواده، تربیت فرزندان و ارتباط زوجین و آیین همسرداری است.

عضو مجمع نمایندگان حوزه اضافه کرد: موضوع برنامه های هفتگی هم به دیدار با طلاب جدیدالورود و طلابی که ازدواج کردند یا صاحب نوزاد شدند اختصاص دارد که در این دیدارها هدیه ای به آنها تقدیم می شود.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که در سطح مشهد هم برنامه های فرهنگی متفاوتی داریم، گفت: در مشهد مؤسسه ای بنام مؤسسه فرهنگی تبلیغی نسیم رضوان وجود دارد که بیش از 150 روز سال در مشهد حضور فعال تبلیغی دارد.

وی با بیان این که بیشتر کارهای فرهنگی را به حاشیه شهر مشهد اختصاص داده ایم، تصریح کرد: حاشیه شهر مشهد در نظر برخی خوب جلوه کرده است و سایر فرق در آنجا جمع شدند که با پایگاههای که در این مناطق تشکیل داده ایم اجازه پیشروی در مسائل فرهنگی به آنها را نخواهیم داد.

حجت الاسلام روحانی انتقال طلاب مشهد به قم را یک مشکل اساسی دانست و بیان کرد: طلاب سایر شهرستانها نسبت به طلاب مشهدی برای انتقال به قم راحت تر پذیرفته می شوند، طلاب مشهدی تا پایه دهم باید بخوانند تا بتوانند انتقالی خود را به شهر قم بگیرند اما سایر استان ها اینگونه نیست؛ بنابراین باید این تفاوت حل شود.

نماینده طلاب و فضلای مشهد همچنین بر لزوم توجه به حل برخی مشکلاتی که طلاب خراسانی در قم با آن مواجه می شوند تاکید کرد. /875/ت302/ج

ارسال نظرات