۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۸۶۵۸۲
با حضور مدیر حوزه علمیه خراسان صورت گرفت؛

افتتاح مدرسه علمیه ریحانه الرسول تربت حیدریه

مدرسه علمیه ریحانه الرسول تربت حیدریه با حضور مدیر حوزه علمیه خراسان افتتاح شد.
افتتاح مدرسه علمیه ریحانه الرسول تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی در آئین بهره برداری از حوزه علمیه ریحانه الرسول(س) تربت حیدریه اظهار کرد: رسالت علما و روحانیان همان رسالتی است که بر دوش پیامبران و ائمه معصومین(ع) بوده و مهمترین آن تربیت انسانها برای رسیدن به سعادت است.

وی تحول در حوزه های علمیه را از اساسی ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: تحول درونی در فطرت و عقل، علم و معرفت باید در حوزه های علمیه تبیین و گسترش داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی اذعان کرد: یکی از مبانی مهم در حوزه های علمیه بعد از غیبت امام زمان(عج) اصل حرکت تحولی در فقاهت و اجتهاد به معنای اعم است که دین با ارائه نقشه جامع زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و حقوقی به انسان هویت می بخشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: نگاه خوش بینانه و رضایت بخش به تحول در حرکت حوزه های علمیه عامل رکود در حوزه ها است و به آن آسیب می رساند، از طرفی برخی نگاه بدبینانه به این حرکت دارند و با آن مخالف هستند.

وی مخاطب امروز حوزه های علمیه را همه دنیا دانست و افزود: بدون پشتوانه عقلی در عرصه بین المللی نمی شود به شبهات و فرافکنی های دشمن پاسخ داد، از این رو امروز مخاطب حوزه های علمیه در دنیا بر دو دسته هستند برخی انتظار کمک و راهنمایی دارند و برخی نیز با دشمنی خود در صدد از بین بردن دین هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: امروز دشمن در یک جنگ تمام عیار نرم تمام امکانات و تجهیزات خود را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بسیج کرده تا با شبه پراکنی و اختلاف جوانان را نسبت به ارزشهای اسلامی و الهی سست و بی اراده و دین را از جامعه دور کند.

وی اذعان کرد: توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه ها بالاست و در صورت هر گونه تعرض دشمن این اقتدار برای همگان احساس خواهد شد، از این رو کوچکترین حرکتی که نظام را تضعیف کند بلندگوی دشمن خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام محمد رضا عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه در مراسم افتتاح مدرسه ریحانه الرسول گفت: ساختمان مدرسه علمیه ریحان الرسول(س) با صرف اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 320 مترمربع و با 1700 متر زیربنا در پنج طبقه ساخته شده است.

حجت الاسلام عصمتی با بیان اینکه تاکنون خواهران طلبه در یک ساختمان استیجاری مشغول تحصیل بودند، افزود: در این حوزه علمیه 60 نفر در قالب طرح سفیران هدایت (مقطع کارشناسی یا سطح 2 حوزوی) و در یک دوره پنج ساله مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه تربت حیدریه از دیرباز دارای چهار مدرسه علمیه بوده که قدیم ترین آن مدرسه علمیه هراتی است، گفت: افزون بر مدرسه ریحانه الرسول، مدرسه علمیه هراتی(مقیمی) و فولاد نیز با ظرفیت 260 نفر طلبه برادر دایر و مدرسه علمیه خسروی نیز به دلیل فرسودگی بنا، تخریب و بازسازی شده است. 

وی گفت: طلبه های مرد در سه سطح یک، دو و سه، در حال تحصیل هستند که سطح چهار نیز از امسال تدریس می شود و با توجه به کمبود فضای آموزشی توان جذب تمام متقاضیان را نداریم./101/864/ب1

ارسال نظرات