۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۸۶۹۴۴
در کربلای معلا؛

دومین اجلاس اعتاب مقدسه همزمان با مبعث پیامبر برگزار می شود

رییس دبیرخانه اعتاب مقدسه جهان اسلام از برگزاری اجلاس دوم اعتاب مقدسه در کربلای معلا همزمان با مبعث پیامبر اسلام(ص) و به میزبانی عتبه حسینی خبر داد.
حجت الاسلام حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جلال حسینی رییس دبیرخانه اعتاب مقدسه جهان اسلام عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به همکاری های مشترک اعتاب مقدسه گفت: چیزی که بیش از همه یک ضروت اجتناب ناپذیر به شمار می رود این است که ظرفیت های خود را به یکدیگر پیوند داده و جبهه منسجم و یکپارچه ای را تشکیل دهیم.

وی افزود: قطعا آستان های شریف ظرفیت بی بدیل و بی نظیری در جهان اسلام هستند، موضوع زیارت می تواند رمز ائتلاف و وحدت در امت اسلام باشد؛ این امر می تواند در جهت تبیین، تعمیق و توسعه معارف اسلام ناب، تعالیم اهل بیت(ع) اثرگذار باشد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که جریان اسلام خواهی که امروز در دنیا می بینیم منبعث از اشتیاق و شوق به اعتاب مقدسه است، اظهار داشت: می طلبد با همسویی، همگرایی و به هم پیوند دادن ظرفیت و انتقال تجارب اعتاب مقدس بیش از گذشته در جهت خدمت رسانی به زائران اهل بیت(ع) تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بعد از اجلاس نخست که در مشهد برگزار شد نشست هایی در مشهد، کربلا و قم با حضور نمایندگان اعتاب مقدس داشتیم، بنا داریم اجلاس دوم را با شکوه بیشتری در کربلای معلا همزمان با مبعث پیامبر اسلام به میزبانی عتبه حسینی برگزار کنیم.

رییس دبیرخانه اعتاب مقدسه جهان اسلام با بیان این که دستور این اجلاس با همفکری و مشورت اعتاب منشور حقوق زائران است، ابراز داشت: در اجلاس دوم این منشور به تصویب مسؤولان حوزه زیارت در دنیای اسلام به عنوان یک سند عالی امضا می رسد.

وی عنوان کرد: معتقد هستیم امروز زائران حق بزرگی بر گردن ما دارند که از جمله آن ها حق فکری، امنیتی، معرفتی، تربیتی و فرهنگی است، آستان ها می توانند این حقوق را حتی بدون توجه به دولت ها از مجامع بین المللی مطالبه کنند./1323/پ202/ی

ارسال نظرات