۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۸۷۵۳۲
آیت الله سعیدی:

تخریب محیط زیست گناه بزرگی است

توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تخريب محيط زيست يك گناه بزرگ است، گفت: غربي ها در مناطق مختلف جهان خرابي ايجاد مي كنند، اما سعي دارند كه كشورهاي خودشان را آباد نگه دارند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آيت الله سيد محمد سعيدي پيش از ظهر امروز در مراسم جشن درختكاري و آئين بهره برداري از پروژه هاي توسعه فضاي سبز شهر قم در سال ۱۳۹۵ كه در بوستان تخصصي كودك برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به مسائل زيست محيطي، اظهار كرد: زمين به عنواني مادر ما محسوب مي شود و در نهايت هم به آن برمي گرديم، انسان از خاك خلق شده است و در نهايت به خاك برمي گردد، يكي از وظايف ما در قبال زمين، تلاش براي حفظ و آباداني آن است.

توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هر سال در برنامه درختكاري شركت مي كنند تا مردم به اين كار تشويق شوند، كساني كه محيط زيست را تخريب مي كنند، هم به خودشان و هم به مردم ضربه مي‌زنند، دولت بايد با تخريب كنندگان محيط زيست برخورد جدي كند.

آيت الله سعيدي افزود: تخريب محيط زيست يك گناه بزرگ است كه ضرر بزرگي به مردم مي زند، غربي ها در مناطق مختلف جهان خرابي ايجاد مي كنند، اما سعي دارند كه كشورهاي خودشان را آباد نگه دارند.

وي در پايان با اشاره به ضرورت حفظ محيط زيست، خاطرنشان كرد: يك فرد مسلمان نبايد به مساله حفظ محيط‌زيست بي توجه باشد، بايد با اهداف اسلام در خصوص محيط زيست آشنا شويم و اين اهداف را عملي كنيم، در روايات بر مساله حفظ محيط زيست تاكيد شده و از تخريب محيط زيست به عنوان فساد ياد شده است./872/د102/ی

ارسال نظرات