۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۹۱۸۵۴

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

تشکیل اتاق اقتدار در پسابندر، برگزاری مراسم بزرگداشت ۲۹ فروردین و یادواره شهدای دریا در بندرعباس و ساخته شدن مستند زندگی‌نامه یلان استکبارستیزی" در هرمزگان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، امیر دریادار حبیب الله سیاری در ادامه حضور خود در سواحل مکران طی سخنانی در جمع کارکنان منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش با تبریک بمناسبت فرارسیدن سالروز ارتش گفت: خوشبختانه امروز نیروهای مسلح بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح بالایی از اقتدار قرار دارد.

وی در ادامه افزود: زمانی ناوهای خارجی در آبهای خلیج فارس حضور داشتند و اشراف اطلاعاتی ما نسبت به حضور و عملکرد آنها بسیار کمرنگ بود. اما امروزه با اشراف اطلاعاتی بسیار دقیق تمام تحرکات را چه آبهای سرزمینی و چه آبهای آزاد زیر نظر داریم و در همین راستا با تشکیل اتاق اقتدار در پسابندر، به تمامی اطلاعات شناورهای عبوری می توانیم دسترسی داشته باشیم و این به معنای صاحب پیدا کردن مرزهای آبی و جای جای سرزمین اسلامیمان است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: پیشرفت هایی که در مباحث نظامی داریم بسیار ارزشمند بوده و چشم دشمنان را کور کرده است. کشور ایران در بعد نظامی در قبل از انقلاب وابسته به بیگانگان چه از لحاظ تاکتیکی و تفکری و چه از لحاظ ادوات و تجهیزات نظامی اما امروز نیروهای مسلح با تکیه بر توان داخلی و جوانان برومند و در راس آن نیروی دریایی ارتش که پیشرفته ترین نیرو در نیروهای مسلح است که توانست با دستور فرماندهی معظم کل قوا جهت ساخت ناوشکن ها توانستیم در سال ۱۳۸۲ اولین الحاق ناوشکن را داشته باشیم و سال ۱۳۸۵ الحاق ناو موشک انداز جوشن و در سال ۱۳۸۸ ناوشکن جماران و سال ۱۳۹۳ ناوشکن دماوند و در سال جاری ناو موشک انداز سپر به استعداد ناوگان شمال افزوده خواهد شد.

دریادار سیاری در ادامه بیان کرد: از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا الان کشور ایران در تحریم به سر می برد اما با همت بلند شما و قبل شما ما به این جایگاه والا رسیدیم و به خود میبالیم که سهم ما در این پیشرفت بسیار مشهود است همانگونه که در ۸ سال دفاع مقدس در مقایسه با تجهیزاتی که ما در اختیار داشتیم و تجهیزاتی که از سایر کشورها در دست دشمن بود اما با غیور مردی جوانان آن زمان ایستادگی کردیم  و در عرصه دریا از حقانیت بزرگ ملت ایران دفاع کردیم و امروزه با وجود همه تحریم ها توانستیم بر تمام مشکلات غلبه کنیم و به آن جایگاهی که در شان ملت و کشور ایران است برسیم.

وی گفت: آنچه که باعث این افتخار شده بکار گیری انسانها، کارکنان، مدیران لایق که با انگیزه و با تحرک، مومن، متعهد و دلسوز نظام و کشور و خلاق می باشد که توانستیم در تمام عرصه ها حضور فعال داشته باشیم که همه این صفات برتر در تمامی کارکنان نیروی دریایی به وضوح قابل درک است.

امیر سیاری اظهارداشت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه دیپلماسی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی را انجام داده آنچنانکه طی روزهای اخیر توانسته است بصورت همزمان سه ناوگروه به سه کشور جهان اعزام کند که این حرکت، حرکت بسیار  بزرگی است.

بزرگداشت ۲۹ فروردین و یادواره شهدای دریا در بندرعباس برگزار می‌شود

سرهنگ عباس غلام‌شاهی جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه از برگزاری نهمین بزرگداشت حماسه ملی ۲۹ فروردین ماه ۶۷ و یادواره شهدای دریا، سرداران شهید در بندرعباس خبر داد و با اشاره به رشادت‌های رزمندگان نیروی دریایی سپاه و ارتش در این حماسه گفت: این حماسه ملی مستلزم نگاه ویژه و توجه تمام ادارات و نهاده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم بزرگداشت حماسه ملی 29 فروردین 67 در بوستان غدیر شهر بندرعباس  بعد ازظهر سه شنبه هفته آینده و با همت منطقه یکم نیرودریایی سپاه و کنگره سرداران شهید وشهدای هرمزگان برگزار می شود افزود: همراهی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این برنامه کمک کننده معرفی وترویج فرهنگ جهاد و شهادت است.

جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در ادامه تصریح کرد: در درگیری و نبرد نامتقارن 8 ساعته رزمندگان نیروی دریایی سپاه با ناوگروه دریایی آمریکایی در فروردین ماه سال 67 دو تن از رزمندگان نیروی دریایی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و در مقابل یک فروند هلی کوپتر جنگی آمریکا، یک فروند یدک کش و یک فروند هلی‌کوپتر سوخت‌رسان انگلیسی توسط رزمندگان منطقه یکم نیرو دریایی سپاه منهدم شد.

گفتنی است، جلسه هماهنگی بزرگداشت حماسه ملی 29 فروردین و یادواره شهدای دریا به میزبانی منطقه یکم نیرو دریایی سپاه وهمت گنگره سرداران شهید و شهدای هرمزگان وحضور نماینده اداره کل ارشاد هرمزگان، بنیاد شهید وایثارگران هرمزگان، هیئت رزمندگان، شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان و شهرداری بندرعباس برگزار و مقرر شد کمیته اطلاع‌رسانی واجرایی با نصب بنر در سطح شهر و همچنین تبلیغات محیطی فضا را در بوستان غدیر برای برگزاری این مراسم بزرگ فراهم سازند.

مستند زندگی‌نامه "یلان استکبارستیزی" در هرمزگان ساخته می‌ شود

محمد کرمی رییس ستاد کنگره سرداران شهید و شهدای هرمزگان از ساخت زندگی‌نامه شهدای دریایی و "یلان استکبارستیزی" در بندرعباس خبرداد و با تاکید بر اهمیت معرفی شهدای شاخص هرمزگان گفت: متاسفانه سرداران شهید اسدالله رئیسی و اسحق دارا در حد انتظار معرفی نشدند و غربت آنها حتی در استان هم احساس می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در ستاد کنگره سرداران شهید و شهدای استان هرمزگان در راستای معرفی شهدا و ترویج فرهنگ شهادت افزود: تهیه کتاب، پوستر و تراکت‌ های معرفی شهدا و همچنین معرفی سرداران شهید رییسی و دارا به عنوان شهدای شاخص استان در سال 94 از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

رییس ستاد کنگره سرداران شهید و شهدای هرمزگان همچنین به برگزاری بزرگداشت حماسه ملی 29فروردین از سال 88 تا کنون اشاره داشت و تصریح کرد: نهمین بزرگداشت نیز سه شنبه همین هفته با همت منطقه یکم نیرو دریایی سپاه و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان در بوستان غدیر بندرعباس برگزار می‌شود.

کرمی در ادامه با تشریح حماسه ملی 29 فروردین ماه  67  یاد آور شد: پس از نبرد نیروی دریایی ارتش با ناوهای مهاجم نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس  وشهادت 170 تن از  دریادلان نیرو دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هدف قرار گرفتن ناوهای جوشن، سهند و سبلان، رزمندگان و یلان استکبار ستیز نیروی دریایی سپاه در نبردی نامتقارن توانستند یک فروند هلی‌کوپتر و یدک‌کش آمریکائی و همچنین یک فروند هلی‌کوپتر سوخت رسان انگلیسی را منهدم کنند.

وی ادامه داد: در این نبرد 8 ساعته، سرداران شهید اسدالله رئیسی و اسحق دارا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و نام خود را به عنوان یلان استکبار ستیز  جمهوری اسلامی ایران برای همیشه در تاریخ ثبت کردند.

 رییس ستاد کنگره سرداران شهید و شهدای هرمزگان در پایان افزود: با دعوت از یک مستندساز با سابقه اقدام به ساخت مستند زندگی این دو سردار شهید از نوجوانی، جوانی و نحوه شهادت شده که در آینده نزدیک آماده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد./303/851/ب1

ارسال نظرات