۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۴۹۳۹۸۶
پنجم مرداد‌ماه برگزار می شود؛

نخستین یادواره شهدای ستاد‌های اقامه نماز جمعه استان چهارمحال و بختیاری

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین یادواره شهدای ستاد‌های اقامه نماز جمعه استان پنجم مرداد‌ماه امسال در شهرکرد برگزار می ‌شود.
حجت ‌الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری یادواره بزرگداشت شهدای ستاد‌های اقامه نماز این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: نخستین یادواره شهدای ستاد‌های اقامه نماز جمعه استان پنجم مرداد‌ماه امسال در شهرکرد برگزار می ‌شود.

وی افزود: با همکاری بنیاد شهید چهارمحال و بختیاری و تحقیق و پژوهش ستاد‌های اقامه نماز و ائمه جماعت شهرستانها طی چند‌ماه اخیر 30 شهید که در امر برگزاری نماز‌های جمعه شهرستانهای لردگان، بروجن، فارسان و شهر فرخشهر و شهرکرد در استان همکاری داشتند شناسایی شدند.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه همه مردم ایران مدیون خون شهدای اسلام و هشت سال دفاع مقدس هستند، ادامه داد: این یادواره حرکتی جدید و نو در سراسر کشور است که با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای استان برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ارزش شهادت به قدری است که در بعد مادی قابل قیاس نیست، افزود: مردم اگر کسی را عزیز کنند قابلیت ذلت خواهد داشت اما اگر خدا کسی را عزیز کند ذلیل نخواهد شد همانند شهدا که به گفته خداوند عزیز زنده اند و در حقیقت از پوسته مادی و دنیوی کنونی خارج شده اند و به حیات ابدی و جاوید رفته اند و روزی می خورند.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ شهدا در جامعه ضروری است، تأکید کرد: جوانان امروز جامعه باید با فداکاری ها و ایثارگری  های شهدا در جنگ تحمیلی آشنا شوند و این از ضرورتها است.

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: برای هرچه باشکوه برگزار شدن این یادوراه پنج کمیته اطلاع ‌رسانی، تبلیغات، علمی و پژوهشی، اجرایی و نمایشگاهی برنامه ‌هایی مانند جمع‌ آوری وصیت‌نامه و آثار شهدا، تهیه مستند، برپایی نمایشگاه و ایجاد غرفه‌های جذاب، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع شهید، دل‌نوشته شهدا و جمعه‌ های انتظار، تهیه تیزر و چاپ کتاب را برعهده دارند.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری در پایان از ستاد‌های اقامه شهرستان‌ها، بنیاد شهید استان، اعضای کمیته‌ها و عموم مردم خواست تا مسؤولان را در برگزاری این حرکت بزرگ و با ارزش یاری کنند./202/9457/ب1

ارسال نظرات