۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۹۴۵۰۱
حجت الاسلام کریمی:

امر به معروف مهم ترین روش برای اصلاح جامعه است

حجت الاسلام کریمی اصلاح جامعه را مهم‌ترین پیام نهضت عاشورا دانست و بر راه اندازی نهضت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد.
امر به معروف

حجت الاسلام سید محمود کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین(ع) عنوان کرد: ماه شعبان از بهترین ماه ها و روزهای آن از با ارزش ترین روزها هستند و باید قدر آنها دانسته شود تا با معنویت و حقیقت این ماه بیشتر مأنوس شویم.

وی افزود: یکی از وظایف افراد علاقمند به اهل بیت(ع)، توجه و شناخت نسبت به سیره و روش آن انوار مقدس است و علاوه بر این که محبت اهل بیت (ع) باید در دل محبان آنها قرار گیرد، باید با منطق زندگی آنها نیز بیش از پیش آشنا شویم.

این کارشناس دینی تصریح کرد: مسائل اجتماعی زمان امام حسین(ع) و نحوه حضور ایشان در جامعه زمان خود، یک علامت و نشانه است که برای همه دوره ها و زمان ها باید سرمشق مسلمانان قرار گیرد و همانطور که آن امام بزرگوار اسلام آرام و بی خطر را انتخاب نکردند تا در مدینه نشسته و به تکلیف عبادی خود عمل کنند، بلکه از مدینه هجرت کردند و به مبارزه به انحراف پرداختند.

حجت الاسلام کریمی احیای امر به معروف و مبارزه با انحراف را مهم‌ترین پیام نهضت حسینی(ع) دانست و خاطرنشان کرد: هجرت آن حضرت پیام های فراوانی داشت و حرکتی بود که در راستای مبارزه با ظلم و بی عدالتی و انحرافی که در جامعه اسلامی به وجود آمده بود انجام شد.

وی اضافه کرد: تکلیف محوری و حرکت در راستای اصلاح جامعه از مهم‌ترین پیام هایی است که از نهضت عاشورا می توان برداشت کرد و باید این روش انقلابی در جامعه امروزی نیز سرمشق مسلمانان قرار گیرد.

این کارشناس دینی در ادامه ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهم‌ترین روش اصلاحی جامعه باید امروزه نیز مورد توجه قرار گیرد و اشکالاتی که برای حیات فردی و اجتماعی وجود دارد از این طریق اصلاح شود.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: امام حسین(ع) به ما یاد دادند که باید در جامعه نقش پویا و مسؤولانه ای داشته باشیم تا علاوه بر رفع مشکلات و نقایص، حیات و نشاط را در جامعه حفظ کنیم.

وی نقش طلاب و روحانیان در احیای امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: بیداری جامعه دینی و زنده کردن فرهنگ حسینی(ع) از وظایفی است که برعهده طلاب و روحانیان قرار دارد و باید تلاشی جهادی در این زمینه به خرج داد تا فرهنگ مقابله با منکرات و تشویق به معروف در جامعه نهادینه شود.

این کارشناس دینی در پایان خاطرنشان کرد: حضور روحانیان در فضاهای مختلف اجتماعی چه در خانواده و مکان های عمومی و چه در فضای مجازی می تواند برای راه اندازی نهضت امر به معروف و نهی از منکر مؤثر واقع شود./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات