۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۹۸۹۳۰
مدیر حوزه‌ علمیه قزوین:

دشمن شناسی مهم‌ترین ویژگی منتخب مردم باشد

حجت الاسلام عباسی گفت: رییس جمهور باید دارای بینش سیاسی باشد دشمن را بشناسد و اقدامات او را آسیب شناسی کند از نفوذ دشمن در کشور جلوگیری کند و بتواند در مقابل توطئه ها و تحریمات دشمن ایستادگی و مقاومت کند.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه‌ علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به حضور مردم در انتخابات بیست و نهم اردیبهشت گفت: انتخابات یک تکلیف الهی، اخلاقی و انسانی است همه مردم وظیفه دارند در انتخابات شرکت کنند و در سرنوشت کشور خود سهیم بوده و مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‎های رییس جمهور افزود: رییس جمهور باید فردی با ایمان و متقی باشد و همواره در هر شرایطی مصالح و منافع مردم را در نظر بگیرد و دلسوز مردم بوده و از هر جهت پشتیبان آنها باشد و نسبت به جامعه خود را مسؤول و متعهد بداند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه ریاست جمهوری را خادم و خدمتگزار مردم دانست و اظهار کرد: رییس جمهور باید با تمام تلاش و توان خود در راه استقلال کشور بکوشد و اجازه ندهد بیگانگان برای کشور تصمیم‌گیری کنند خود را خادم ملت بداند و در راه بهتر شدن وضع اقتصادی و معیشتی مردم از هیچ خدمتی فروگذار نکند.

وی در ادامه دشمن شناسی را از ویژگی بارز رییس جمهور دانست و ابراز کرد: رییس جمهور باید دارای بینش سیاسی باشد دشمن را بشناسد و اقدامات او را آسیب شناسی کند از نفوذ دشمن در کشور جلوگیری کند و بتواند در مقابل توطئه ها و تحریمات دشمن ایستادگی و مقاومت کند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با بیان اینکه روحانیت در جریان انتخابات وظیفه دارند به آگاهی و روشنگری مردم بپردازند تصریح کرد: انتخاب رییس جمهور باید بر مبنای معیارها و شاخصه‌هایی باشد که با اهداف و آرمان های اسلام و انقلاب مطابق است روحانیت باید مردم را با معیارهای انتخاب اصلح و شایسته آشنا کنند تا آنها بتوانند با آگاهی فرد مورد اطمینان را انتخاب کنند.

وی در پایان گفت: کاندیداها نباید در جریان انتخابات به تخریب چهره و شخصیت یکدیگر بپردازند زیرا هر انسانی در هر مقامی که باشد بنده خداوند متعال است و از عزت و احترام برخوردار است از این رو کاندیداها فقط باید اهداف و برنامه‌های خود را در چارچوب مبانی اسلام و قانون بیان کنند و تصمیم‌گیری را به خود مردم واگذار کنند./۳۰۲/۸۷۳/ب۱

ارسال نظرات