۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۴۹۹۲۶۴
کارشناس مسائل شرعی مطرح کرد؛

وسواس؛ دام شیطان برای بیراهه کشاندن انسان

کارشناس دینی با بیان این که وسواس از حیله های شیطان است، گفت: انسان برای از راه به در کردن انسان الزاما او را دعوت به یک گناه کبیره خاص نمی کند بلکه بسیار آرام و از جایی که انسان فکرش را نمی کند وارد می شود.
احکام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اخوی کارشناس مسائل شرعی امروز در برنامه بیان احکام نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به احکام اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از مشکلات که گریبان گیر آقایان و خانم ها است مسأله وسواس و حساسی بی جا در طهارت است.

وی افزود: وقتی خدا متعال حکم را می فرماید و توسط فقیه این احکام به ما می رسد که مثلا شی نجس با یک بار شستن با آب کر بعد از برطرف شدن عین نجاست پاک می شود انسان باید مطیع مسأله باشد نه این که بر خلاف دستور الهی وسواس داشته باشد.

این کارشناس دینی با بیان این که وسواس از حیله های شیطان است، اظهار داشت: انسان برای از راه به در کردن انسان الزاما او را دعوت به یک گناه کبیره خاص نمی کند بلکه بسیار آرام و از جایی که انسان فکرش را نمی کند وارد می شود.

وی ادامه داد: تطهیر اشیای نجس در زمینه ظروف و غیر آن است، اگر ظرف نجس شده باشد انسان این ظرف را یا با آب کر شست و شو می دهد یا این که از آب قلیل استفاده می کند، اگر با آب کر شسته شود یک بار شستن کافی است و احکام مشخصی دارد و  نباید برای شست و شو مرتکب اسراف شد.

حجت الاسلام اخوی با بیان این که اسراف حرام است که و بر اساس آیات و روایات کسانی که اسراف می کنند برادر شیطان هستند، ابراز داشت: انسان  به راحتی می تواند به احکام الهی گوش کند و اعتقاد داشته باشد.

وی عنوان کرد: اگر شست و شوی ظرف با آب قلیل باشد باید 3 بار شسته شود البته برطرف شدن عین نجاست شرط است، اگر مرجع تقلید حکمی شرعی را بیان می کند انسان باید تابع باشد، گاهی انسان با وسواس نماز و عبادات انسان بر هم می خورد.

کارشناس مسائل شرعی خاطرنشان کرد: باید وسواس را از زندگی دور کرد و تابه احکام شرعی بود، داشتن وسواس زندگی انسان را با چالش جدی مواجه می کند، از این رو باید در احکام شرعی از فقها تبعیت کرد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات