۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۰۰۸۶۹
آيت‌الله طباطبايي‌نژاد:

دولتمردان، كشور را به دو گروه دين‎دار و غيردين‎دار تقسيم نكنند

امام جمعه اصفهان با انتقاد از برخي شادي‎هاي پس از انتخابات و بي‎بندوباري‎ها، گفت: دولتمردان در كشور دو قطبي ايجاد نکنند، نگويند قطب بي‎دين و قطب دين‎دار و بايد حتما خودشان جلوي اين كارها را بگيرند.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيتالله سيديوسف طباطبايينژاد در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد در آستانه ماه مبارك رمضان به اهميت و جايگاه اين ماه اشاره كرد و گفت: روزه عبادتي است كه در آن ريا وجود ندارد، چون اگر كسي روزه نگيرد كسي نميفهمد، بايد در ماه مبارك رمضان براي كل سال خودمان را بسازيم و آماده بكنيم و تقوا را در خودمان به وجود بياوريم.

وي ابراز كرد: امام سجاد(ع) براي ماه مبارك رمضان سه دعا دارند، يك دعا در ابتداي ماه مبارك و دعاي ديگر در شب آخر و دعاي ديگر در روز عيد فطر است كه با مطالعه اين دعا اهميت ماه مبارك رمضان مشخص ميشود، از خداوند ميخواهند كه معرفت و فهم فضيلت اين ماه را به من عطا كن و به من توفيق بده چيزهايي را كه حرام كردي من حفظ بكنم و دور حرام نگردم و ما را در روزه اين ماه كمك كن به اينكه همه جوارح و اعضاي بدن از معصيت خداوند دور باشد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به شركت پرشور مردم در انتخابات، گفت: بسياري از دشمنان داخلي و خارجي دوست داشتند كه مردم پاي صندوقهاي رأي نيايند، اما مردم بيدار و هوشيار بر خلاف ميل دشمن مشت محكمي با حضورشان بر دشمنان ايران و انقلاب اسلامي زدند و با آمدن پاي صندوقها كه اگر بعضي از سستيها انجام شد كه برخي جاها تعرفهها دير رسيده است و بايد بيشتر سرمايه ميگذاشتند و همت بيشتري ميكردند.

وي ابراز كرد: برخي افراد دو سه ساعت معطل بودند كه برگههاي رأي نيامد اما انصافا مردم خوب شركت كردند كه سستيهايي توي كار بود و اين عمدي نبود و خيليها نتوانستند به خاطر برخي مشكلات رأي بدهند، بعضي از ايرانيهاي خارج از كشور به شهرهاي ديگر مسافرت كردند و رأي دادند و اين سبب خوشحالي است كه حتي خارجنشينهاي ما عشق به ملت و كشورشان دارند و همان طور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند پيروز اين انتخابات مردم هستند.

آيتالله طباطبايينژاد اظهار كرد: همان طور كه من روز جمعه هفته قبل گفتم ما بايد دست به دست هم بدهيم تا وعدههايي كه گفتند انجام بگيرد، همه با هم كمك كنيم كه كاري اگر از دستمان برميآيد و راهنمايي اگر لازم است، صورت دهيم تا كشورمان سربلند شود، نبايد كدورتها در دل بماند، يكي ديگر از نعمتها اين است كه همه در انتخابات بدون دغدغه شركت كردند و امنيت از بين نرفت.

وي با انتقاد از برخي بيبندوباريها در شادي پس از انتخابات، خاطرنشان كرد: حتي بعد از انتخابات هم در شاديهايي كه در خيابانها بود حزبالله به خاطر به وجود آمدن درگيريها چيزي نگفتند وگرنه اين قدر هم بيخاصيت نيستند،‌ گرچه كه برخي چراغ سبز نشان دادند اما خود مردم و خود حكومت بايد جلوي اين كارها را بگيرند، اگر برخي فكر كنند پيروزي با گناه كردن است، كسي اجازه نميدهد خون شهدا پايمال شود و برخيها روسريهايشان را بردارند و در خيابانها برقصند.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: اگر خود كاگزاران دولت جلوي اين كارها را نگيرند، خود مردم جلوي اين وحشيگريها را خواهند گرفت، من به دولتمردان عرض بكنم كه در كشور ما دو قطبي ايجاد شود، نگويند قطب بيدين و قطب ديندار و بايد حتما خودشان جلوي آن را بگيرند و چراغ سبز هم نشان ندهند و جلوي اين كارهاي غلط گرفته شود.

وي با اشاره به روز نسيم مهر، روز حمايت از خانوادههاي زندانيان، گفت: همهمان ميدانيم خانوادههاي زندانيان برخيهايشان گناهي نكردهاند، چكش برگشت خورده و گناهي نكرده است، خانوادههاي زندانيان را مورد توجه قرار بدهيم، كه بايد به اين خانوادهها رسيدگي شود.

نماينده وليفقيه در استان اصفهان با اشاره به سفر ترامپ به خاورميانه ابراز كرد: ترامپ به دنبال فروش محصولات خود و به دست آوردن پول است، اينها با همه جنايتهايي كه انجام ميدهند گفتند كه مشكل ايران است و تصميم داشتهاند كه ضربه به جمهوري اسلامي و اسلام بزنند اما به حول و قوه الهي و گفته امام هيچ غلطي نميتوانند بكنند.

وي با بيان اينكه استكبار در همه كشورها دارند جنايت ميكنند و در بحرين سلاح جنگي ميفرستند، عنوان كرد: اصلا خود اين بزرگوار شيخ عيسي قاسم ايشان دستور داده است كه بايد تظاهرات تظاهرات آرام باشد اما دشمنان به دنبال جنگ هستند،‌ به هر رو جنايتهاي بسياري انجام ميدهند و اين شخصيت انقلابي و شيعي را محكوم كردند.

گفتني است مردم نمازگزار و خداجوي اصفهان پس از نماز جمعه به اعتراض به سركوب وحشيانه مردم بحرين و محكوم كردن شيخ عسي قاسم و ضمن محكوميت اين اقدامات آلسعود و آلخليفه در تظاهرات پس از نماز عبادي سياسي جمعه سرنگوني آلخليفه و آلسعود را فرياد زده و حمايت همه جانبه خود را از نهضت اسلامي و مردمي ملت بحرين با شعارهايي همچون «الله اكبر»، «مرگ بر السعود كافر»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل» و «جنايت اسرائيل جنايت آمريكا است»، ابراز كردند./201/914/ب1

ارسال نظرات