۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۰۰۹۱۴
آیت الله دری نجف آبادی:

علمای جهان اسلام در مقابل فجایع بحرین سکوت نکنند

امام جمعه اراک با بیان اینکه علمای جهان اسلام در مقابل فجایع بحرین سکوت نکنند، گفت: در یمن نیز فجایعی همچون بحرین در حال وقوع است و علما باید در مقابل این اقدامات ایستادگی و نقش آفرینی کنند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک، با بیان اینکه علمای جهان اسلام در مقابل فجایع انجام شده در بحرین سکوت نکنند، گفت: در یمن نیز فجایعی همچون بحرین در حال وقوع است و علما به عنوان ستون فقرات جامعه باید در مقابل این اقدامات ایستادگی و نقش آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با اشاره به جنایات در خصوص حمله به منزل شیخ عیسی قاسم، سکوت مجامع بین المللی نسبت به جنایات را محکوم کرد و اظهار داشت: اگر این فجایع در مجامع بین المللی مطرح و حل نشود شاهد بروز فاجعه انسانی خواهیم شد.

منتخبین انتخابات نسبت به تحقق شعارهای خود پاسخگو باشند

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم در انتخابات روز ٢٩ اردیبهشت ماه، گفت: مردم قدرشناس و فرصت شناس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در انتخابات به امام و رهبر لبیک گفتند و به جهان ثابت کردند که در هر زمان حای نظام و انقلاب هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: در روزهای مناظرات و تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا حرفهایی بیان شد وعده هایی دادند که منتخبین باید نسبت به تحقق آنها پاسخگو باشند و با تحقق وعده های خود، حلاوت و شیرینی حضور حماسی مردم در انتخابات را دو چندان کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر باید با تحقیق شهرداری لایق و اصلح را انتخاب کنند، گفت: امید است اعضای جدید شورای شهر، شهرداری شایسته بر مبنای لیاقت و کفایت در عملکرد برای شهر انتخاب کنند و این انتخاب به دور از بازی سیاسی و دین فروشی باشد.

روزه قلب و روح و جان انسان را از آلودگیها پاک می کند

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان افزود: ماه رمضان در تمام کشورهای اسلامی و غیراسلامی مورد توجه خاصی است و تنها مختص ایران نیست و آنها نیز به آداب این ماه مبارک اهمیت می دهند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه روزه قلب و روح و جان انسان را از آلودگیها پاک می کند، ابراز داشت: روزه یکی از بهترین عوامل برای حفظ سلامت روح و جسم است و این مهم سبب دوری از بیماری ها می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت طلایی است و از امشب میهمان خداوند هستیم و باید قدرشناس این ماه باشیم و از آلودگی ها و زشتی ها دوری کنیم، ابراز داشت: ماه رمضان جهاد معنوی بزرگی براساس معرفت و اخلاص نسبت به خداست و همه باید با معرفت در این اردوگاه الهی شرکت کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: دور شدن از تفکر گناه بر روزه داری جسم و تن برتری دارد و باید در این ایام روح، قلب، فکر و جان از آلودگی به گناه پاک شود و همچنین در کنار دوری از گناه، دست یابی به سلامت بدن یکی از اهداف روزه داری است.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه ماه رمضان حرمت دارد و نباید در این ایام تظاهر به روزه خواری کرد، افزود: تظاهر به روزه خواری در ماه رمضان ممنوع و گناه بزرگی است که همراه با مجازات هست و باید با افرادی که تظاهر به روزه خواری می کنند با جدیت برخورد کرد.

شایان ذکر است، پس از پایان نماز جمعه اراک، نمازگزاران در حمایت از عالم برجسته بحرینی، شیخ عیسی احمد قاسم از مقابل مصلی اراک تا خیابان سلمان فارسی راهپیمایی و انزجار خود را آل سعود و حکومت بحرین اعلام کردند.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./201/842/ب1

ارسال نظرات