۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۰۱۹۷۶
آیت الله دری نجف آبادی:

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دستگیری از مستمندان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دستگیری از مستمندان، ایتام و محرومان است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امشب در برنامه تفسیر قرآن کریم در مصلای بیت المقدس اراک بیان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دستگیری از مستمندان، ایتام و محرومان است.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: مردم مومن و خداجوی استان مرکزی باید در ماه مبارک رمضان اطعام و حمایت از فقرا، مستمندان، ایتام و همه نیازمندان را در نظر داشته باشند.

رمضان ماه رحمت، مغفرت، دعا و نیایش

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: رمضان ماه رحمت، مغفرت، دعا و نیایش، تضرع به درگاه خداوند و توبه است و مومنان باید در این ماه مبارک از زندگی مادی و دنیوی خود را رها کرده و توشه آخرت را پربار کند.

آیت الله دری نجف آبادی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تقویت اراده دانست و اظهار داشت: معصیت و گناه خلاف شرع و قانون و به دلیل ضعف اراده است و مومنان باید با بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان انگیزه های معنوی را در خود تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به تلاوت قرآن همراه با درک مفاهیم و مبانی این کلام الهی تاکید کرد و گفت: باید در محافل قرآنی آیات کاربردی متناسب با شرایط امروزی برای مردم تبیین و تفسیر شود تا جامعه بتواند راه درست را از طریق آموزه‌های قرآن شناسایی کنند.

ایمان بدون عمل صالح ثواب ندارد

امام جمعه اراک با تفسیر آیه 30 سوره مبارکه کهف، ایمان و عمل صالح را 2 اصل جدایی ناپذیر دانست و گفت: ایمان به تنهایی و بدون عمل صالح ثواب ندارد و این 2 ویژگی در کنار یکدیگر انسان را به کمال و معرفت الهی می رسانند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند، اجرشان نزد خداوند محفوظ است چرا که آن ها نیکوکارند و اجر نیکوکاران در پیشگاه خداوند منان نادیده گرفته نمی شود.

به گزارش رسا، کلاس تفسیر قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 19 و 45 دقیقه در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود./842/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات