۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۰۳۰۷۳
آیت‌الله حائری شیرازی:

داعش با تبعیت از ولایت طاغوت برای نابودی اسلام جنایت می‌کند

آیت‌الله حائری شیرازی با تأکید براینکه وجود ولایت الهی انسان را به کمال می‌رساند، گفت: در حال حاضر اسلام بسیار ذلیل شده و این ذلت به سبب جهاد داعش در سایه تبعیت از ولایت طاغوت است تا مردم را از اسلام بیزار کند.
آیت الله حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری، یکشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان و به همت هیأت میثاق با شهدای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در مسجد همین دانشگاه برگزار شد، گفت: در عصر کنونی علم به دو دسته علم الاشیاء و علم الابیان و در روایات ائمه معصومین(ع) علم به دسته علم الادیان و علم الابیان تقسیم می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر علوم انسانی به جای علم الادیان نشسته است و علم اشیاء همان علم تجربی و علم الادیان مربوط به علوم انسانی می‌شود. در علوم انسانی انسان هم خوب فکر می‌کند و هم ابزار می‌سازد این علم همان علمی است که تورات و انجیل را از صحنه خارج کرد و به جای آن علوم انسانی مدیریت مردم برعهده گرفت.

آیت‌الله حائری شیرازی ادامه داد: در علوم انسانی به انسان طرز مدیریت کردن زندگی فردی و نحوه حکومت در جامعه را آموزش می‌دهد امروز قوانین اقتصادی کلان و یا نظام بانکداری همگی زائیده علوم انسانی هستند.

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علوم انسانی دست تورات و انجیل را از دخالت در زندگی مردم کوتاه کرد و دست علوم انسانی را در اداره و نظم بخشیدن به جهان باز گذاشت، اظهار داشت: علوم انسانی و به مردم این گونه تلقین کرد که علوم کلیسا و کنیسه خرافاتی بیش نیست، پس علم درصدد نجات بشریت از سلطه تورات و انجیل است و این درحالی بود که خرافات علمی از خرافات تورات و انجیل بسیار بدتر به شمار می‌رود ولی متاسفانه به جهل اتیکت علم خورد.

وی افزود: در کشور ما نیز علما گرفتار همین معضل شدند و با مشاهده اینکه کلیسا و کنیسه در مقابل علم ایستادن و ساقط شدند، با دیدن علوم انسانی ترسیدند که اگر با آن مقابله کنند شاید قرآن کریم هم به همان صورت کنار گذاشته شود در حالی که از این امر غافل بودند که تورات و انجیل تحریف شده‌اش با علم تجربی مخالفت کرد ربطی به علوم انسانی ندارد، آنچه که امروز مردم را به سطوح آورده علوم انسانی است.

آیت‌الله حائری شیرازی با تأکید بر اینکه نظردهی در علوم انسانی نیاز به شناخت انسان دارد، گفت: بشر آنچه که درباره انسان می‌داند مربوط به جسم اوست نه خود انسان. علم پزشکی در زمینه بدن انسان کار می‌کند و می‌شناسد و موفق هم می‌شود در حالی که بدن انسان چیزی غیر از خود انسان است.

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بشر چون انسان را نشناخته آن چیزی که درباره او می‌داند موهوم است، بنابراین انسان آن چیزی نیست که اساتید امروزی می‌گویند، انسانی که شما می‌بینید مرکب انسان است نه خود انسان، بنابراین علم درباره انسان کیمیا است. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: انسان را در بهترین تعادل و تناسب خلق کردیم سپس او را در عالم ماده قرار دادیم؛ براساس این آیه بدن انسان اسفل السافلین و روح او مربوط به اعلی علیین می‌شود.

وی افزود: هنگامی که خداوند روح را در جسد انسان قرار داد و او را به عنوان خلیفه خود معرفی کرد در این هنگام ملائک اعتراض کردند که انسان مخلوقی خونریز و فساد کننده است، پروردگار در پاسخ فرمودند: من چیزی می‌دانم که شما نمی‌دانید.

آیت‌الله حائری شیرازی در ادامه عنوان کرد: فرشتگان موجودی یک بعدی هستند اما انسان که مرکب از روح و جسم است مدام شاهد مبارزه بین بعد اسفل السافلین و اعلی علیین خود است و به سبب همین درگیری رشد و ترقی برای او حاصل می‌شود و این رشد و ترقی به انسان امتیاز بخشید.

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری در تبیین اینکه مبارزه عالی ترین رشد را به انسان می‌دهد، گفت: بزرگترین مصیبت در عاشورا واقع شد، در این روز نماینده خدا را با لبی تشنه به شهادت رساندند. عاشورا یک تعریف کامل از انسان است چرا که عاشورا به عنوان بزرگترین خونریزی بر روی زمین می‌توان گفت که بزرگترین بروز انسانیت نیز به شمار می‌رود، بنابراین انسان زمانی که بر روی ریل اسفل السافلین حرکت کند ملعون عاشورا و اگر بر ریل اعلی علیین باشد سلام همه عالم بر او خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انسان جامع بین اعلی علیین و اسفل السافلین است، ابراز کرد: خداوند همه اسماء را به حضرت آدم آموخت و دلیل آنکه به ملائکه یاد نداد به این دلیل بود که وجود آنان فاقد مرتبه اسفل السافلین است، بنابراین ظرفیت دریافت این اسماء را از خداوند متعال نداشتند. پس خداوند آن اسماء را به حضرت آدم یاد داد تا او به ملائکه آموزش دهد، بنابراین انسان اگر علوم را از ولایت نگیرد گمراه می‌شود.  

آیت‌الله حائری شیرازی با تأکید بر اینکه نماز با ولایت سبب کمال انسان می‌شود، اظهار داشت: نماز با ولایت طاغوت انسان را به فحشا و ظلمت ترغیب می‌کند، در عصر حاضر اسلام بسیار ذلیل شده و این ذلت به سبب جهاد داعش است که در سایه ولایت طاغوت صورت می‌پذیرد تا مردم را از اسلام بیزار کند.

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه انسان مظهر خداوند است، گفت: خداوند می‌فرماید: من در آسمان و زمین نمی‌گنجم اما در قلب مومن جای من است؛ به همین خاطر انسان مظهر خدا بر روی زمین است.  

وی با بیان اینکه در عصر کنونی کشورها به دستور علوم انسانی هزینه‌های هنگفتی برای کسب امنیت صرف می‌کنند، عنوان کرد: هر چه هزینه این کشورها برای تهیه تسلیحات بیشتر می‌شود از امینت نیز دورتر می‌شوند، این علم علوم انسانی غربی است که بشر را به این روز نشانده است در حالی که اگر امنیت براساس علوم انسانی اسلامی تعریف شود نه تنها نیاز به هزینه‌های هنگفت نیازی نیست بلکه امینت نیز در جهان حاکم می‌شود.

آیت‌الله حائری شیرازی بازداشتن تجاوز دیگران را وحشت آور دانست نه امنیت آور، گفت: ادیان آسمانی نخست به واسطه دین به انسان خود بازداری آموزش می‌دهند سپس دیگران را نیز به واسطه علم باز می‌دارند به همین دلیل امروز علوم انسانی نمی‌تواند امینت آور باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دین به کمک علم بیاید انسان از قدرت احساس ترس نمی‌کند، زمانی که یک تمدنی روی زمین است که نه تجاوز می‌کند و نه اجازه می‌دهد کسی به او تجاوز کند، امنیت حاصل می‌شود، بنابراین علوم انسانی حاکم سرابی بیش نیست، زیرا انسان را به درستی نشناخته است، دین اولین کاری که می‌کند به واسطه واعظ درونی انسان را احیا می‌کند در حالی که علوم انسانی غربی از این امر غفلت کرده است./813/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات