۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۰۳۲۷۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مؤمنان در هیچ حالتی از یاد خداوند غافل نمی‌شوند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه مؤمنان در هیچ حالتی خداوند را فراموش نمی‌کنند، گفت: مؤمنان اهل فکر و اندیشه هستند و با گوش جان پیام خداوند را می‌شنوند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد با اشاره به مهمترین دعای قرآنی در سوره آل عمران، گفت: در فرازی از این سوره دعایی با این مضمون آمده است که بارخدایا ما ایمان آوردیم و لغزش و گناه و گرفتاری داریم ما را از عذاب جهنم حفظ کن و نجات بده این دعا اختصاص به سابقون دارد.

وی در ادامه با اشاره به مصادیق سابقون در قرآن کریم، افزود: روزه داران یکی از مصادیق سابقون هستند؛ روزه عامل تشخیص حق از باطل و معیار سنجش تقوا است، روزه انسان را در برابر هواهای نفسانی و وسوسه‌های شیطان قوی و نیرومند می‌کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به ویژگی‌های صابران، اظهار کرد: در میان بندگان خداوند متعال گروه صابران کسانی هستند که بیشتر از دیگران اهل تقوا هستند و خداوند برای آنها بهشت را فراهم کرده است، از این رو آنان در رضوان الهی و خشنودی خداوند به سر می‌برند رحمت خداوند به طور پیوسته شامل حال آنها است.

وی در ادامه با بیان اینکه مؤمنان و متقیان در هیچ حالتی خداوند را فراموش نمی‌کنند، ابراز کرد: مؤمنان در هر حالتی خداوند را فراموش نمی‌کنند و از یاد او غفلت نمی‌ورزند آنان اهل فکر و اندیشه هستند و با گوش جان پیام خداوند را می‌شنوند و نسبت به نعمت‌های الهی و آفرینش‌های خداوند اهل تفکر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه بزرگترین نعمت را قرآن کریم دانست و تصریح کرد: مؤمنان در دعای خود از خداوند متعال می‌خواهند که دل های ما را به لغزش گرفتار نکن و از نزد خودت به ما رحمت بفرست مؤمنان در خطابی دیگر به خداوند متعال می‌گویند خداوندا ما قرآنی را که از زبان خودت است می‌خواهیم نه قرآنی را که از زبان التقاطی منافقان و انسان‌های بیماردل به ما می‎رسد.

وی در پایان گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که گناهان ما را بیامرزد و هر چه در امور زندگی اسراف و ضایع کردیم از گناه ما درگذرد و ما را در حمایت از دین حق پابرجا کرده و بر کافران پیروز کند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات