۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۰۳۲۸۸
آیت الله علما در نشست با جمعی از کاندیداهای معترض شورای شهر کرمانشاه:

مسؤولان مربوطه باید نهایت تلاش و دقت خود را در بازشماری آرا انجام دهند

آیت الله علما گفت: : مسؤولان مربوطه باید نهایت تلاش و دقت خود را در بازشماری آرا انجام دهند و مراقب باشند که حقی از کسی ضایع نشود.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در نشستی با جمعی از کاندیداهای معترض به نتایج شمارش آراء پنجمین دوره  انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه که با حضور دبیر هیأت عالی نظارت استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مسؤولان مربوطه باید نهایت تلاش و دقت خود را در بازشماری آرا انجام دهند و مراقب باشند که حقی از کسی ضایع نشود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: مسؤولان مربوطه باید هر چه سریعتر ضمن بررسی دقیق این موضوع  نهایت شفاف سازی را برای مردم و کاندیداها انجام دهند.

داریوش رستم آبادی  دبیر هیأت عالی نظارت استان کرمانشاه گفت: معترضان به  تخلفاتی نظیر  خرید و فروش آراء  در روز انتخابات ، عدم صلاحیت برخی از کاندیداها  و نحوه شمارش آراء  اعتراض دارند.

دبیر هیأت عالی نظارت استان کرمانشاه  افزود: در مورد خرید و فروش آراء  به معترضین گفته ایم که هر گونه مستنداتی که در این مورد دارند ارائه کنند و البته  هیأت نظارت در جریان برگزاری انتخابات چند اکیپ متخلف در این زمینه را به مراجع قضایی معرفی کرده است.

وی افزود: درباره اعتراض به  احراز صلاحیت بعضی از کاندیداها  باید گفت که  ملاک برای تأیید صلاحیت ها مراجع چهار گانه ی قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، ثبت احوال و نیروی انتظامی هستند که احراز صلاحیت کاندیداها به صورت مستند  از سوی این مراجع ارائه می شود و باقی اتهامات به کاندیداها برای ما قابل استناد نخواهد بود.

رستم آبادی گفت: درباره بازشماری آراء نیز با توجه به درخواست معترضان تعداد 10 نماینده از سوی آنها و همچنین با بکارگیری تعداد 40  نفر از پرسنل حراست های استان، بازشماری در حال انجام است که نهایتأ تا دو روز آینده به اتمام و نتایج نیز  پس از بررسی  به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی درباره تقاضای عده ای از کاندیداها مبنی بر ابطال انتخابات، بیان داشت:  ابطال انتخابات  جز اختیارات هیأت نظارت استان نیست بلکه این  هیئات کلیه مستندات را به  هیأت نظارت کشور ارسال می کند و تصمیم گیری در این باره نیز با مرکز است.

این مسؤول در پایان از همه مردم درخواست کرد که فقط به اخباری که از سوی مراجع ذی صلاح  یعنی هیأت نظارت استان و هیأت اجرای استان که همان فرمانداری است توجه کنند و به مابقی اخبار و شایعات اعتباری قائل نباشند./۸۵۷/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات