۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۰۳۷۴۲

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

دیدار اعضای کاروان «بچه های مسجد» با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، نشست مشترک با کارکنان قضایی دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس و برگزاری جشنواره اذان «نغمه های آسمانی» ویژه کانون های مساجد منطقه تازیان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام حسن حسینی زاده، مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری شهید بابایی مسجد ابوالفضل(ع) روستای گوریچی بخش مرکزی شهرستان بشاگرد گفت: اعضای کاروان «بچه های مسجد» متشکل از خواهران فعال مساجد ۲۷ روستای محروم منطقه بشاگرد به دیدار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی می روند.

وی با یادآوری اینکه 50 نفر از خواهران فعال مسجد روستاهای بشاگرد از ششم ماه مبارک رمضان در قالب اردوی فرهنگی، آموزشی و زیارتی «بچه های مسجد» وارد شهر مقدس قم شده اند، افزود: با برنامه ریزی هاس صورت گرفته این افراد امروز پس از اقامه نماز مغرب و عشا به دیدار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید خواهند رفت.
 
مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری شهید بابایی مسجد ابولفضل(ع) روستای گوریچی بخش مرکزی شهرستان بشاگرد با اشاره به اینکه این اردوی برای پنجمین سال است که به همت این کانون فرهنگی هنری و با همکاری موسسه ابوتراب برگزار می شود، عنوان کرد: این کاروان 50 نفره متشکل از دختران 12 تا 26 سال عضو کانون، 15 روز نخست را در شهر مقدس قم و 15 روز دوم نیز در مشهد مقدس خواهند بود.
 
این فعال فرهنگی مذهبی، برگزاری کلاس های احکام، روانخوانی قرآن، تجوید، دوره های آموزشی مهدویت، زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، شرکت در مراسم جزخوانی حرم و دیدار با مراجع عظام تقلید را از برنامه های نیمه اول این اردو در شهر مقدس قم برشمرد.
 
وی گفت: برنامه های آموزشی، بصیرتی، زیارت  حرم مطهر امام رضا(ع)، زیارت امامزادگان و بازدید از اماکن تفریحی از برنامه های نیمه دوم اردو در مشهد مقدس است.
 
برگزاری نشست مشترک با کارکنان قضایی دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس

حجت الاسلام محمدصادق اکبری در نشست مشترک با کارکنان قضایی دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع، تسریع در روند صدور احکام و اجرای آن، اتقان و استحکام آراء صادره و بهره گیری از نظارت مستمر مهمترین راهکارها و عوامل مؤثر به منظور تحقق عدالت آسان برای عموم مردم است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کاهش جمعیت کیفری زندان ها، بیان داشت: اتخاذ تمهیداتی چون استفاده از مجازات های جایگزین حبس و بازدید مستمر قضات از ندامتگاه های استان به عنوان مهمترین عوامل مؤثر در تحقق این هدف دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با تمامی توان در جهت تحقق عدالت و امنیت در جامعه تلاش و با کسانی که امنیت و آرامش مردم را برهم می زنند با قاطعیت و جدیت برخورد می کند.

وی با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص توجه هر چه بیشتر به افزایش رضایتمندی مردم و ارتقاء شاخص های سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی، گفت: بدون تردید عمل به مطالبات به حق مقام معظم رهبری وظیفه شرعی و قانونی تمام مسؤولان، کارگزاران و کارکنان دستگاه قضایی است.

برگزاری جشنواره اذان «نغمه های آسمانی» ویژه کانون های مساجد منطقه تازیان

غلامرضا پالیک مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری شهید اسحاق پایان مسجد پیامبر اعظم(ص) تازیان بالا از برگزاری جشنواره اذان ویژه موذنین کانون های مساجد منطقه تازیان با عنوان «نغمه های آسمانی» در این کانون خبرداد.

وی افزود: به مناسبت منظور تجلیل از موذنین، جشنواره اذان ویژه موذنین کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه تازیان با عنوان «نغمه های آسمانی» برگزار می شود.
 

مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری شهید اسحاق پایان مسجد پیامبر اعظم(ص) تازیان بالا با بیان اینکه این جشنواره ساعت 21 چهارشنبه 17 تیرماه سال جاری برگزار می شود، افزود: تا کنون 36 موذن برای شرکت در این جشنواره نام نویسی کرده اند.
 
پالیک با اشاره به حضور نونهال هشت ساله در کنار پیرمرد 80 ساله در این جشنواره، اضافه کرد: در این جشنواره شرط سنی لحاظ نشده است.
 
وی گفت: جشنواره اذان ویژه موذنین کانون های مساجد منطقه تازیان با عنوان «نغمه های آسمانی» به میزبانی کانون فرهنگی هنری شهید اسحاق پایان مسجد پیامبر اعظم(ص) تازیان بالا برگزار خواهد شد./303/851/ب1

ارسال نظرات