۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۰۵۶۱۶
آیت الله موحدی کرمانی:

مسؤولان امیدشان را از آمریکا قطع کنند/ فتنه گران ۸۸ نباید جایی در حکومت داشته باشند

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مواضع خصمانه آمریکا علیه ایران اسلامی، به مسؤولان توصیه کرد که امیدشان را از آمریکا قطع کرده و دل به مردم بدهند.
آیت الله موحدی کرمانی آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تهران با اشاره به عهدنامه مالک اشتر به بیان شاخصه های حکومت اسلامی از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) پرداخت و از مسؤولان خواست که انتقادپذیر باشند.

وی توجه به محرومان و تهیدستان، عدم روحیه خودبینی و خودپسندی و داشتن روحیه انتقادپذیری را از ویژگی های مهم مسؤولان در حکومت اسلامی برشمرد و گفت: دردی بزرگ تر از این نیست که مسؤولی سیر بخوابد و اطراف او انسان های گرسنه باشند.

امام جمعه موقت تهران انتخاب صحیح کارگزاران نظام را از دیگر ویژگی های مسؤولان حکومت اسلامی عنوان و ابراز کرد: مسؤول باید کارگزاران را با دقت انتخاب کند و با میل شخصی و بدون مشورت منصوب نکند چراکه استبداد و عمل به میل شخصی ریشه ظلم و خیانت است.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: وقتی مسؤول نظام به کسی مسؤولیت داد نباید رهایش کند، بلکه باید مراقب او باشد و ببیند که با مردم چه رفتاری انجام می دهد؛ مأمور مخفی داشته باشد تا کارگزارانی که بر مسند اداره جامعه می گمارد، امانت را حفظ کرده و خیانت نکنند و در صورت خیانت مجازات شوند.

وی افزود: امام علی(ع) می فرمایند «از کسانی که در امور حکومت به تو کمک می دهند مراقبت کن، اگر یکی از آنها خائن شد و دست به سوی بیت المال و اموال عمومی دراز کرد و برای تو هم ثابت شد که خیانت کرده است، او را تنبیه کن و هرچه از اموال عمومی غارت کرده همه را برگردان و از او بگیر، او را خوار ساز و خائن معرفی کن و طوق بدنامی را به گردنش بیفکن».

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام علی(ع) خطاب به مسؤولان می فرمایند که انسان های پاک و متدین را برای جلسات خصوصی انتخاب و در امور با آنها مشورت کند، متذکر شد: فتنه گران 88 نباید راهی در حکومت داشته باشند، آنها امتحان خود را داده اند و معلوم است چگونه عناصری هستند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) می فرمایند «با پرهیزگاران و راستگویان متصل باش و لحظه ای از آنها جدا نشو و آنها را عادت ده که تو را نستانند و مدح تو را نگویند و به واسطه کارهایی که انجام داده ای تحسینت نکنند چراکه ستایش بی حد خودپسندی می آورد و انسان را به سرکشی وا می دارد».

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان اظهار داشت: امام علی(ع) درباره نیروهای مسلح می فرمایند «نیروهای مسلح به فرمان و اذن خدا قلعه های محکم مردم هستند و با حضور خود انسان ها را در قلعه امن قرار می دهند، زینت والیان و سبب عزت دین هستند و امنیت را ایجاد می کنند».

وی افزود: آن حضرت درباره دریافت مالیات می فرمایند که استفاده کنندگان از امنیت و رفاه حکومت اسلامی باید مالیات پرداخت کنند، اما نظر مسؤول بیشتر در فکر آبادی شهرها باشد تا گرفتن مالیات و اگر می خواهد مالیات بگیرد از کسی بگیرد که امکانات در اختیارش باشد.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: کسی که بدون ایجاد آبادی و فراهم کردن امکانات برای تولید اشتغال دنبال گرفتن مالیات باشد، شهرها را خراب، کشور را ویران و بندگان را هلاک کرده است.

بخش دیگری از سخنان آیت الله موحدی کرمانی به مواضع خصمانه آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران اختصاص داشت که وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه، اظهار داشت: آمریکا دشمن ما است، نباید فریب دشمن را خورد و به او خوش بین بود؛ نباید به آمریکا اعتماد کرد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: مادامی که ما به قرآن، اهل بیت (ع) و جمهوری اسلامی متمسک هستیم و از اسلام حمایت می کنیم، نباید انتظار داشته باشیم که آمریکا به ما تبسمی نشان دهد که اگر هم تبسم نشان دهد دروغ می گوید و می خواهد ما را فریب دهد.

وی به مسؤولان نظام توصیه کرد که امیدشان را از آمریکا قطع کرده و دل به مردم بدهند، از نیروهای جوان و امکانات داخلی استفاده کنند، اقتصاد مقاومتی را رشد دهند و با این اقتصاد مقابل دشمن بایستند.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، منافع ملی ما آن زمان منافع ملی است که با هویت ملی ما تزاحم نداشته باشد./920/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات