۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۰۶۷۰۷
مسؤول بعثه رهبری در خراسان شمالی خبر داد؛

افزایش ۳۵ درصدی شمار زائران حج تمتع خراسان شمالی

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به اعزام هزار و ۸۰ زائر حج تمتع از این استان به مکه مکرمه، گفت: امسال شمار زائران اعزامی از خراسان شمالی به نسبت دوره قبل ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.
حجت الاسلام ابوالفضلی - نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی

حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در مدیریت حج و زیارت استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج تمتع امسال در استان، اظهار کرد: در حج تمتع سال جاری هزار و 85 زائر از خراسان شمالی در قالب هشت کاروان به بیت‌الله الحرام اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه 50 درصد زائران حج تمتع اعزامی از خراسان شمالی مسن هستند، افزود: تعداد کل زائران حج تمتع استان به نسبت دوره پیش اعزام زائران حج تمتع که در سال 94 بود، حدود 35 درصد افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه دو کاروان از تعداد هشت کاروان اعزامی از خراسان شمالی متعلق به برادران اهل سنت است، اضافه کرد: چهار کاروان از بجنورد، یک کاروان از شیروان و یک کاروان هم از اسفراین عازم این سفر معنوی می‌شوند.

وی با اشاره به پایان روند ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع 96 و اجرای مرحله آموزش زائران، افزود: با توجه به تکمیل شدن ظرفیت کاروان‌های اعزامی حج تمتع استان، برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی زائران و معاینات پزشکی آنها در حال اجرا بوده و پیگیری‌های لازم برای اعزام در حال انجام است.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به انتشار برخی شایعات و شبهات در مورد حج، بر حضور و مشارکت زائران در کلاس‌های توجیهی و آموزشی حج تأکید و اظهار کرد: زائران بیت‌الله الحرام نباید به شایعات و تهدیدهایی که در غالباً در فضای مجازی نسبت به حج منتشر می‌شود، توجهی کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حج در اسلام، یکی از کارکردهای این فریضه مهم را انعکاس صدای مظلومان دانست و گفت: امام بزرگوار به امت اسلام آموخت که حج باید صدای مظلومان را به همه عالم منعکس کند و انعکاس صدای مظلومان، به معنای موضع‌گیری شفاف و روشن علیه ظالمان و ستمگران است.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن «جهر به سوء» را جز در برابر ستمگرانی که بر گُرده ستمدیدگان سوار شده‌اند، روا نمی‌دارد و می‌فرماید «لایُحِبّ‌الله الجَهرَ بِالسُّوءِ مِن القَولِ اِلا مَن ظُلِمَ» و تأکید می‌کند که خداوند دوست ندارد کسی با سخنان خود، بدی‌های دیگران را اظهار کند، مگر آنکه مورد ستم واقع شده باشد و حج فرصت مناسبی برای منعکس شدن صدای مظلومان در برابر ظالمان است./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات