۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۰۹۸۰۰
آیت الله دری نجف آبادی:

مسؤولان در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی گام بردارند

امام جمعه اراک گفت: تمامی مسؤولان، دستگاه های اجرایی و شهروندان باید نسبت به آسیب های اجتماعی نگاهی متعهدانه داشته باشند و در جهت مقابله با آن گام بردارند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک، با بیان اینکه مدیران در مقابله با چالش های اجتماعی احساس مسؤولیت داشته باشند، گفت: تمامی مسؤولان، دستگاه های اجرایی و شهروندان باید نسبت به آسیب های اجتماعی نگاهی متعهدانه داشته باشند و در راستای مقابله با آن گام بردارند.

امام جمعه اراک افزود: امروز خانواده ها، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، مساجد، دستگاه های فرهنگی، دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی و آحاد مردم جامعه باید نسبت به مواد مخدر و مشروبات الکلی به عنوان مساله ای اجتماعی احساس مسؤولیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه به اعتیاد کشاندن جوانان کشورمان یکی از نقشه های استعماری دشمنان است، اظهار داشت: امروز خانواده ها و مسؤولان فرهنگی در ایران اسلامی باید با برنامه ریزی های پسندیده خود نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب کنند.

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: اساس برنامه های مواد مخدر غربی برنامه ای استعماری و برای بی هویت کردن جوانان و کشور ماست و این درحالی است که 200 هزار هکتار از اراضی افعانستان به کشت مواد مخدر اختصاص دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه در راستای تحقق آرمان های انقلاب باید با اعتیاد که برنامه های غرب است، مقابله کرد، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب طی دو سال اخیر در چندین جلسه در رابطه با مسائل اجتماعی صحبت فرموده و در رابطه با این آسیب ها و افزایش آنها به مسؤولان امر هشدار داده اند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه مواد مخدر، فضای مجازی، طلاق و ناهنجاری های اجتماعی 70 درصد از چالش های اجتماعی کشور را تشکیل می دهند، بیان داشت: مقابله با این آسیب ها هزینه های بسیاری را به کشور تحمیل می کند در صورتی که با نبود این مشکلات می توان منابع مالی بیشتری را صرف سلامت، مسکن و رفاه جامعه کرد.

خانواده مشعل پرفروغ و ارث خداوند و انبیای الهی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه بزرگترین بنیاد دینی و اسلامی ما بنیاد خانواده است، ابراز داشت: خانواده موفق در دین مبین اسلام مورد توجه قرار گرفته است و خانواده مشعل پرفروغ و ارث خداوند و انبیای الهی است.

آیت الله دری نجف آبادی باتاکید بر اینکه باید حافظ قداست بنای خانواده بود، گفت: آفرینش زن و مرد یکی از معجزات خداوند است که با تدبیر و حکمت مرد و زن را جفت یکدیگر قرار داده است اما غرب برخلاف بر این قداست و تدبیر عمل می کند که جز نحسی چیزی در پی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: زن محور خانواده است و توانمندی فکری زن می تواند نقش مهمی در حفظ و پایداری ارکان خانواده داشته باشد.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از راه های توانمندسازی زنان و مردان تحصیل در حوزه علوم دینی است، افزود: برای اولین بار بانوان می توانند در سطح چهار این علم تحصیل کنند و این امکان در استان مرکزی فراهم شده است.

امام جمعه اراک افزود: در دیگر استان ها ماه ها روند صدور مجوز به طول انجامید، اما در استان مرکزی با توجه به رایزنی های صورت گرفته این مجوز در مدت 6 ماه صادر و برای نخستین مرحله آزمون این بخش بیش از 35 نفر از بانوان برای سطح چهارم علوم فقه و حدود 50 نفر برای سطح سوم این علوم شرکت کردند. 

شایان ذکر است صرفه جویی در مصرف آب و برق، سالگرد شهادت عموی پیامبر اسلام، ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی و آیت الله بروجردی، روز فرهنگ پهلوانی، ادبیات کودک و نوجوان از دیگر سخنان آیت الله دری نجف آبادی در نماز جمعه اراک بود.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./۲۰۱/۸۴۲/ب۱

ارسال نظرات